۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۲۲۲۲۳۹
آیت الله ممدوحی:

دفاع مقدس ثابت کرد ایمان بر ابزار نظامی برتری دارد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دفاع مقدس را برای همیشه تاریخ ایران درس آموز دانست و گفت: اگر کسی سازش را بر مقاومت ترجیح دهد یا آن دوران را فراموش کرده باشد، باید در فهم و درک او شک کنیم.
آيت الله حسن ممدوحي آيت الله ممدوحي

آیت الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ با بیان این که در میان مسؤولان کسی را که روحیه سازش‌کارانه داشته باشد سراغ ندارم، گفت: همه کسانی که دوران دفاع مقدس را درک کرده‌اند می دانند که داشتن روحیه مقاومت یکی از مهم‌ترین رموز پیروزی ملت ما بود.


نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر چنین شخصی در میان مسؤولان باشد یا آن دوران را از یاد برده باشد، باید در فهم و ادراک او شک کرد.


آیت الله ممدوحی یکی از دستاوردهای دفاع مقدس را دادن درس عبرت به دشمن دانست و گفت: ایستادگی هشت ساله ما برای همیشه دشمن را نسبت به آن دوران پشیمان کرد تا جایی که دیگر هیچ‌گاه در ذهن خود توطئه و جنایت نظامی علیه ایران را نمی پرورانند.


وی با بیان این که دفاع مقدس ملت ما را کاملا آبدیده کرد، ابراز داشت: ما پس از جنگ آمادگی بسیاری پیدا کردیم و تجهیزات نظامی مفصلی تدارک دیدیم تا در موارد احتمالی مشابه بتوانیم با قدرت در مقابل تهاجمات بایستیم.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در تشریح سیاست ایران در برابر تهاجمات احتمالی دشمن، گفت: ما به دو شکل به دهن دشمن می زنیم؛ یکی زمانی است به ما حمله نظامی کند که در این صورت پاسخ دندان شکن می دهیم و دیگر این که زمینه ای فراهم می کنیم که آنها با مشاهده قدرت نظامی ما به کلی از تهاجم نظامی منصرف شوند؛ این اقدامات ما حالت بازدارندگی دارد.


آیت الله ممدوحی در تبیین درس بزرگی که ایران در جنگ تحمیلی به دنیا داد، اظهار داشت: ما ثابت کردیم که در دنیا نیروی انسانی با ایمان حرف اول را می زند و داشتن سلاح و تجهیزات پیشرفته تا این اندازه کارایی ندارد؛ اگر تکیه ما بر چنین افرادی باشد می توانیم به علم، فرهنگ، مقاومت، تکنولوژی روز و هر آنچه بشر برای رسیدن به آن تلاش می کند، دست پیدا کنیم./928/ت302/ج

ارسال نظرات