۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۲۲۲۰۳

نام نویسی 600 دانش آموز در مدارس معارف خوزستان

خبرگزاری رسا ـ نماینده سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان در مدارس معارف صدرا، با اشاره به اهداف ارزشمند آموزش و پرورش در جامعه اسلامی اظهارداشت: با تأسیس 13 مدرسه معارف موسوم به صدرا در خوزستان، بیش از 600 دانش آموز مشغول به فراگیری علوم دینی و معرف اسلامی در کنار دیگر درس های تخصصی خود هستند.
مدارس علوم اسلامي صدرا

رضا شیشه بر، نماینده سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان در مدارس صدرا، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، در مدارس معارف صدرا، با اشاره به اهداف ارزشمند آموزش و پرورش در جامعه اسلامی اظهارداشت: با تأسیس 13 مدرسه معارف موسوم به صدرا در خوزستان، بیش از 600 دانش آموز مشغول به فراگیری علوم دینی و معرف اسلامی در کنار دیگر درس های تخصصی خود هستند.

نماینده سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان در مدارس صدرا اظهارداشت: با تشکیل مدارس صدرا گامی به سوی رشد مکارم اخلاق در جامعه برداشته شده است.

وی افزود: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در ایجاد شراط مساعد فرهنگی برای علاقه‎مندان به معارف اهل بیت(ع)، دستیابی به مکارم اخلاق و رشد معنویات در جامعه، مدارس صدرا با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در شهر های بزرگ و مهم خوزستان تشکیل شده و در حال گسترش است.

شیشه بر اظهارداشت: دانش آموزان این مدارس در پایه های نظری علوم انسانی و پیش دانشگاهی در حال تحصیل است و در کنار فراگیری علوم انسانی، علوم دینی حوزه های علمیه را نیز می آموزند.

نماینده سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان در مدارس صدرا، اصول و عقاید، تفسیر علوم قرآنی، فلسفه منطق، فن سخن وری و اخلاق اسلامی را از جمله درس های عنوان کرد که دانش آموزان در کنار درس های تخصصی خود فرا می گیرند.

وی همچنین تصریح کرد: فارغ التحصیلان این مدارس، تحصیلات تکمیلی خود را با ورود به دانشگاه های علوم معارف و حوزه های علمیه ادامه می دهند.

 شیشه بر در ادامه با اشاره به این که برخی شهرستان های خوزستان با افزایش داوطلبان استفاده از این مدارس نیازمند احداث مدارس جدیدی بوده اند، افزود: دزفول، رامهرمز و بهبهان از جمله این شهرستان ها هستند.

نماینده سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان در مدارس صدرا تأکید کرد: با فراهم شدن شرایط مناسب به‎زودی برای تأسیس این مدارس اقدام خواهد شد.

وی گفت: با گذشت 10 سال از تأسیس این مدارس دواطلبان با اطمینان و امید در این مدارس در حال فراگیری علوم دینی و کاربردی هستند.

گفتنی است داوطلبان این مدارس با دو شیوه آزمون کنکور و مصاحبه حضوری، پذیرش می شوند./9452/ت302/ب2

ارسال نظرات