۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۲۲۲۰۴۱
امام جمعه ماهشهر:

امنیت و پیشرفت ایران میراث ماندگار خون شهدا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ماهشهر با اشاره به چهره جانب به حق و پایدار جمهوری اسلامی ایران در دورن جنگ تحمیلی اظهارداشت:وحدت، امنیت و پیشرفت ایران میراث ماندگار خون شهدا است.
حجت الاسلام غبيشاوي 
امام جمعه هنديجان

حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی، امام جمعه ماهشهر، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، دلیل نام گذاری جنگ تحمیلی به دفاع مقدس را حقانیت، همبستگی و اخلاص جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: حفظ اسلام و نجات قرآن دلیل ایستادگی، مقاومت و ایثار رزمندگان بود.

وی دفاع غیور مردان از مرزهای مقدس این سرزمین و از خود گذشتگی فداکارانه آن ها را از چشم اندازهای الهی بودن مسیر این انقلاب دانست و افزود: ایمان، ایثار و اعتماد به نفس سه ویژگی مهم سربازان جبهه حق علیه باطل است.

امام جمعه ماهشهر افزود: انقلاب اسلامی نخستین پیروز آزمون مقاومت در تاریخ معاصر بوده و وحدت، امنیت و پیشرفت کشور میراث خون شهدای دفاع مقدس است.

حجت الاسلام غبیشاوی هجوم ناجوانمردانه نیروهای بعث عراقی به مرزهای یک کشور مستقل و مسلمان به رهبری یک مرجع پارسا و اشغال بخشی از سرزمین های آن را نشانه وحشی گری این نیروهای دانست و گفت: پیروزی رزمندگان در باز پس گیری این سرزمین های به غارت رفته، به درس عبرتی برای متجاوزان تبدیل شده است.

وی تأکیدکرد: تا زمانی که نظام پایدار و مقدس جمهوری اسلامی ایران بر قرار است، کسی جرأت فکر کردن درباره تجاوز به مرزهای این سرزمین مقدس را نخواهد داشت.

تهاجم فرهنگی، مرحله دوم جنگ تحمیلی است

حجت الاسلام غبیشاوی اظهارداشت: تهاجم فرهنگی و نبرد مجازی نشان داد که جنگ به پایان نرسیده و نفاق و توطئه دشمنان هنوز هم ادامه دارد، اما آن ها به خوبی می دانند، همان گونه که سلاحشان به دست رزمندگان جان برکف این سرزمین شکسته شده و کاربرد خود را از دست داده ابزارهای دیگرشان نیز نابود و فنا خواهد شد.

وی گفت: تهاجم فرهنگی، مرحله دوم جنگ تحمیلی و آغاز نبرد فکری جبهه حق علیه باطل است.

امام جمعه ماهشهر تصریح کرد: ملت بزرگ ایران با پیروی از رهبر معظم انقلاب و پشتوانه ارزشمند فرهنگی خود به خوبی آگاه هستند که تحریم، جنگ نرم و شبیخون فرهنگی در برابر فداکاری، ایثار و ایمانشان محکوم به شکست است.

وی افزود: هرچه تحریم ستم گرانه غربی ها سنگین تر شود، شکوفایی مقتدرانه ملت ایران بیشتر خواهد شد.

فضای مجازی ابزار جدید جنگ دشمنان است

حجت الاسلام غبیشاوی ابرازداشت: امروزه دشمنان برای به انحراف کشاندن نیروهای جوان کشور و گسترش فرهنگ منحرف خود از ابزارهایی همچون ماهواره، اینترنت و فضای مجازی استفاده می کنند و نسل جوان باید به کاربرد دو سویه این ابزار جدید توجه کرده و خطرهای آن را بشناسند.

امام جمعه ماهشهر همچنین به نقش فعال روحانیان در دفاع مقدس و دوره های بعد از آن اشاره و تصریح کرد: روحانیان با اقتدا به بنیانگذار بزرگ انقلاب اسلامی به فتح جبهه های دفاع و مقاومت پرداخته و هم اکنون نیز در عرصه فرهنگ و دین در حال ادامه نبرد تا پیروزی کامل و سپردن پرچم انقلاب به دستان مبارک امام زمان(عج) هستند.

حجت الاسلام غبیشاوی در ادامه تولید فیلم، برگزاری یادواره ها و چاپ کتاب های فرهنگی را از جمله ابزار انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل های آینده کشور دانست و ابرازداشت: باید به نسل آینده بیاموزیم که رزمندگان در جبهه های جنگ جذابیتی الهی یافته بودند که آن را بر زندگی دنیایی برتری داده و در راه آن می جنگیدند.

امام جمعه ماهشهر در پایان ابراز داشت: امروزه ما باید امانت دار فرهنگ و خون شهدا و خدمتگزاران با وفای راه ایثارگران، انقلاب و اسلام باشیم./9452/ت302/ب2

ارسال نظرات