۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۲۲۱۹۶۰
به منظور اعلام همبستگی با اسرای جهاد اسلامی و حماس؛

اسرای فلسطینی طرح ممانعت از ملاقات با بستگان خود را بررسی می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی اعلام کردند، با هدف اعلام همبستگی با اسرای دو جنبش جهاد اسلامی و حماس طرح ممانعت از ملاقات با بستگان خود را بررسی می‌کنند.
زندان

 

به گزارش خبرگزار ی رسا، اسرای فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی در حال بررسی طرحی هستند که به موجب آن و در اعتراض به ممانعت رژیم صهیونیستی از ملاقات اسرای دو جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین که وارد سومین ماه خود می‌شود، از ملاقات با خانواده‌های خود امتناع کنند.

 

مرکز مطالعات فلسطینی اسری با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کرد که اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی گزینه‌های بسیاری را بررسی می‌کنند تا با اعمال آن بر مسؤولان زندان‌ها موجب لغو مجازات‌هایی شوند که بر اسرای فلسطینی اعمال می‌شود و در راس آن‌ها ممنوعیت از ملاقات با خانواده‌ها و بستگان اسرا قرار دارد.

 

به همین منظور این مرکز اعلام کرد که اسرای فلسطینی تصمیم دارند، ملاقات با خانواده‌های خود را تا تن دادن مسؤولان زندان‌ها به لغو ممنوعیت ملاقات‌ها و اعمال آن برای تمام اسرا ادامه دهند.

 

مرکز مطالعات فلسطینی اسری در این خصوص توضیح داد که رژیم صهیونیستی پس از حادثه ربوده و کشته شدن 3 نظامی اسرائیلی در اواسط ماه ژوئیه گذشته اقدام به اعمال مجازات‌های بی‌شمار علیه اسرای فلسطینی کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به کاهش شبکه‌‌های تلویزیونی و اقدامات تحریک‌آمیز و لغو ملاقات‌های خانوادگی اسرا از جمله اسرای دو جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین اشاره کرد که همچنان ادامه دارد.

 

این در حالی است که این مجازات‌ها طی روزهای اخیر به صورت حمله به بندها، آزار و اذیت اسرا و لغو حق و حقوق آن‌ها به شکل چشمگیری افزایش یافته و موجب ایجاد تشنج در بندهای اسرا به ویژه پس از شهادت اسیر رائد الجعبری در نتیجه شکنجه و آزار و اذیت شده و این زمینه را برای رویارویی و مقابله اسرا با مسؤولان زندان‌ها فراهم می‌کند.

 

به همین منظور مرکز فلسطینی اسری از دستگاه‌ها و نهادهای حقوقی بین‌المللی خواست ضمن در هم شکستن سکوت خود، رژیم صهیونیستی را تحت فشار بگذارند که به تعهدات بین‌المللی درباره اسرا و زندانیان در بند این رژیم عمل کند./994/د102/ک

ارسال نظرات