۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۲۲۱۸۳۵

اجرای طرح روشنگری تبعات ماهواره در مراکز آموزش عالی خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان این که باید مقابله با تهاجم فرهنگی ماهواره در سطح کشور به صورت هدفمند و مستمر ادامه داشته باشد تا تاثیر گذاری لازم را ایجاد کند، گفت: طرح روشنگری تبعات و آسیب های ماهواره از ابتدای مهرماه در مراکز آموزش عالی استان و حوزه های علمیه شهرستان های مختلف اجرا می‌شود.
نشست ماهواره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، سردار یعقوب علی نظری، فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران با اشاره به این که مبحث مقابله با آسیب های ماهواره در حال حاضر به یکی از آسیب های مهم عرصه فرهنگ کشور تبدیل شده است، افزود: مقابله با آسیب های ماهواره در درازمدت و به صورت مستمر ممکن است و نمی توان یک شبه تمامی هجمه های دشمن را پاک کرد یا پاسخ داد.

 

وی با بیان این که در خراسان جنوبی فعالیت هدفمندی در طول ایام مختلف سال برای مقابله با اثرات ماهواره آغاز شده است، گفت: پیش بینی می شود اگر این حرکت با همین روند ادامه داشته باشد ظرف مدت کمتر از یکسال تمامی دیش های ماهواره به صورت خودجوش از روی پشت بام ها جمع آوری شود.

 

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان این که مهم ترین راهکار در مقابله با جنگ نرم بصیرت افزایی است، ادامه داد: تا زمانی که مردم بصیرت لازم رانداشته باشند انجام نظارت ها و ارشادهای اجباری موثر نخواهد بود.

 

سردار نظری با اشاره به این که یکی از دلایل پیروزی در دوران دفاع مقدس با وجود هجمه های تبلیغاتی دشمن در ماهواره ها، سطح بصیرت و اعتقاد بالای مردم بود، گفت: اگر بتوانیم سطح بصیرت مردم را مانند دوران دفاع مقدس در خصوص آسیب های تماشای ماهواره ارتقا دهیم شاهد جمع آوری سراسری ماهواره ها در استان های مختلف کشور از سوی خود مردم خواهیم بود.

 

وی افزود: طرح روشنگری آسیب های ماهواره در خراسان جنوبی از ماه مبارک رمضان سال گذشته آغاز شده و تا سال آتی ادامه خواهد داشت که همچنین موج جدید این طرح از ابتدای مهرماه در مدارس، مدارس علمیه و دانشگاه ها برگزار خواهد شد و در آن بیش از 15 هزار نفر دانشجو، دانش آموز و طلبه با آسیب های ماهواره به صورت گسترده آشنا خواهند شد.

 

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی همچنین با اشاره به برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در خراسان جنوبی به مردم استان مژده داد که رزمایش های بیت المقدس در خراسان جنوبی در بیدخت بیرجند به مدت یک ماه از ابتدا تا انتهای مهرماه برگزار شده و در آن تاریخ اسلام، عاشورا، پیروزی انقلاب و تهاجم فرهنگی و تبعات آن برای بازدیدکندگان در معرض نمایش گذاشته خواهد شد.

 

سردار نظری همچنین از همکاری طلاب و روحانیان استان در برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس در خراسان جنوبی قدردانی کرد و افزود: پیروزی رزمندگان در جنگ و دوران دفاع مقدس مدیون ایثار و هدایت گری های قشر روحانی و طلبه است.

 

وی یادآور شد: همزمان با هفته دفاع مقدس در تمامی مدارس علمیه خراسان جنوبی جلسات خاطرات گویی و روایت گری دوران دفاع مقدس از سوی راویان و بازماندگان و رزمندگان دوران دفاع مقدس برگزار خواهد شد و طلاب به صورت ویژه با فداکاری های رزمندگان در دوران دفاع مقدس آشنا خواهند شد./968/پ202/ب4

ارسال نظرات