۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۲۲۱۷۲۰

بیشتر عاملان انتحاری داعش سعودی هستند

خبرگزاری رسا ـ رسانه های عربستانی طبق آمارهای ارایه شده اذعان کردند که سعودی‌ها بیش از ملیت های دیگر تحت تاثیر افکار افراطی داعش قرار گرفته و به عملیات انتحاری دست می‌زنند.
داعش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه سعودی "مکه" در مطلبی نوشت: درحالی که سران داعش در عیش و خوشی به سرمی برند و در راس هرم قدرت این گروه بالا می روند و نقش آنها فقط دستور دادن است، سایر عناصر داعش به‌ویژه سعودی‌ها بعد از شستشوی مغزی برای عملیات انتحاری به کار گرفته می‌شوند.


سعودی‌ها همپایه تونسی‌ها در صدر شمار عناصر داعش هستند؛ به گونه ای که سه هزار جنگجوی داعشی را سعودی‌ها تشکیل می‌دهند و بیشتر آنها برای اجرای عملیات انتحاری مورد استفاده قرار گرفته اند.


براساس تحقیقات، مجله "لانگ وور ژونال" بیشتر مجریان عملیات انتحاری داعش را اتباع خاورمیانه و به طور مشخص سعودی‌ها تشکیل می‌دهند.

در همین راستا، سایت‌های نزدیک به داعش در آمار خود اعلام کرده اند که 65 درصد مجریان عملیات انتحاری این گروه، سعودی هستند. 20 درصد لیبیایی و تونسی و15 درصد نیز از اتباع سایر کشورها هستند. یک سایت هم تأکید کرده است که 44 درصد تلفات داعش، سعودی هستند.


همچنین، براساس اعترافات سعودی‌های بازگشته از مناطق درگیری و جنگ، گروههای تروریستی روی جوانان سعودی تمرکز می کنند که این امر به چند علت است؛ نخست اینکه داعش این جوانان را شجاع و بی باک در برابر جنگ و مرگ توصیف می کند، و از احساسات دینی آنها سوء استفاده می‌کند.


جوانان سعودی که در عملیات انتحاری از آنان استفاده می شود، شستشوی مغزی می شوند تا از این طریق آنان را به والا بودن کاری که می خواهند بکنند، متقاعد کنند؛ و سران داعش برای شستشوی مغزی آنها مقوله حور العین را برای آنها مطرح می کنند و با احساسات آنها با سرودهای به اصطلاح جهادی، بازی می کنند و در صورت مخالفت، آنها را بیهوش می کنند و به میان هدف می‌اندازند.


خبرها حاکی از آن است که گروه داعش راهبرد جدیدی را در عملیات انتحاری در دستورکار خود قرار داده است. این گروه اقدام به ایجاد پادگان های آموزش کودکان برای اجرای عملیات در آینده کرده است؛ به این علت که متقاعد کردن این کودکان برخلاف بزرگسالان آسان بوده و هزینه بردار نیست.کودکان و نوجوانان سعودی با همکاری پدرانشان به گروه داعش پیوسته که آخرین مورد آنها عبدالله و احمد الشایق 10 و 11 ساله بودند./1321/د102/ک

ارسال نظرات