۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۲۲۱۱۸۰
پژوهشگر حوزه علمیه اصفهان:

تبلیغ به روش سنتی تأثیر ویژه‌ای بر مخاطبان دارد

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اصول و سبک‌های سخنرانی و منبر رفتن، گفت: خطیب و منبری کسی است که از علم کافی برخوردار باشد و بتواند بر روی مخاطبان خود به خوبی تأثیر بگذارد و هر کسی که روی منبر برود منبری نیست.
حجت الاسلام والمسلمين دانشمند

حجت الاسلام والمسلمین مهدی دانشمند، پژوهشگر حوزه علمیه اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، تبلیغ سنتی را یکی از مؤثرترین روش‌های تبلیغ ذکر کرد و افزود: تئاتر و هنرهای نمایشی به این علت در میان هنرمندان از جایگاه خاص و محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است که با مخاطب از نزدیک در ارتباط هستند و همین مسأله در تبلیغ به روشی سنتی وجود دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین دانشمند با اشاره به اینکه سخنرانی و منبر به علت اینکه از نزدیک با مخاطب در ارتباط است تأثیر خاصی بر مخاطب دارد گفت: منبر رفتن و سخنرانی کردن اصول و شیوه‌هایی مخصوص به خود دارد و سخنرانان و مبلغان باید با رعایت این اصول و سبک ها بتوانند مطالب را به مخاطبان انتقال دهند.

 

وی در ادامه ابراز داشت: امروزه تکنولوژی در خدمت منبر و در خدمت تبلیغ دین است و یک سخنرانی ممکن است پس از انتشار از طریق رسانه‌ها هزاران مخاطب پیدا کند و اینگونه نیست که به علت سنتی بودن منبر ناکارآمد باشد و مخاطبان کافی نداشته باشد بلکه امروزه شاهد هستیم که سخنرانی‌ها و منابر علما به خوبی در بین همه دیده می‌شود و تأثیر گذار است.

 

پژوهشگر حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: بعضی از سخنران‌ها و منبری ها به خاطر نفوذ کلامی که داشتند و به خاطر اینکه تبلیغ به روش سنتی به خوبی بر مخاطبان تأثیر می‌گذارد توانسته‌اند در یادهای مردم ماندگار باشند و توده مردم از این جلسات دینی و منابر به خوبی تأثیر گرفته اند و حتی کلام برخی سخنرانان و مبلغان به صورت ضرب المثل در بین مردم رایج شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین دانشمند با اشاره به اینکه هرکسی که روی منبر قرار می‌گیرد منبری و عالم نیست اظهار کرد: کسی خطیب است که عالم به معنای حقیقی باشد، شخصی دانا و توانا که مسلح به زبان جهان و به زبان جوان و علمی سخن بگوید و بتواند به خوبی بر روی مخاطبان اثر بگذارد همانگونه که در بین خطیبان و منبری‌ها شاهد حضور چنین افرادی هستیم./1304/ت302/ب4

ارسال نظرات