۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۲۲۰۸۷۳
نماینده خبرگان رهبری:

جناح‌بندی‌های سیاسی در مجلس خبرگان مطرح نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین هریسی تأکید کرد: در مجلس خبرگان رهبری به هیچ عنوان جناح‌بندی‌های سیاسی مطرح نیست.
حجت الاسلام و المسلمين هاشم زاده هريسي عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم‌زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که شأن و جایگاه مجلس خبرگان رهبری به مراتب فراتر از مسائل سیاسی و جناحی است، اظهار داشت: در مجلس خبرگان جناح‌بندی‌های سیاسی به هیچ عنوان مطرح نیست.


وی خاطرنشان کرد: البته اعضای مجلس خبرگان هر کدام به صورت مستقل فکر و گرایش سیاسی خود را دارند و در مورد مسائل مختلف نظرات خاص خود را ابزار می‌کنند، اما در این مجلس خط کشی‌های معمول دیده نمی‌شود. ضمن این‌که نظرات افراد ممکن است در نطق‌ها یا مسائل دیگر بروز پیدا کند.


نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: این‌که اعضای مجلس خبرگان رهبری به صورت دو یا چند گروه سیاسی مشخص شوند و علیه هم موضع‌گیری کنند، اینطور نیست، باید دانست که فضای حاکم بر مجلس خبرگان رهبری همواره با وحدت و همگرایی اعضا با وجود اختلاف دیدگاه‌ها و نظرات بوده است.


حجت الاسلام والمسلمین هریسی با بیان این‌که تشکیل لیست‌ها در انتخابات امری طبیعی است، افزود: به هر حال گروه‌های مختلف لیست‌های متعددی منتشر می‌کنند. تشکل‌های سیاسی یا تشکل‌های علمی مثل حوزه‌های علمیه افراد منتخب خود را در قالب لیست‌های انتخاباتی به مردم معرفی می‌کنند. این کار خلاف قانون نیست و اتفاقاً تجربه نشان داده که این لیست‌ها اثرگذار هم هستند.


وی تصریح کرد: با این حال اگر مردم رأساً نسبت به تحقیق و رای دادن به کاندیداها اقدام کنند رفتار پسندیده‌تری ارائه داده‌اند. اگر افراد به صورت مستقل رأی دهند، نتیجه انتخابات به عدالت نزدیک‌تر خواهد بود. ممکن است افراد لایقی باشند که در یک لیست نباشند و برعکس.


نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری افزود: مردم باید ببینند افرادی که در انتخابات حضور دارند تا چه اندازه ملاک‌های مورد نظر مثل حق و عدالت و آزادگی بیان مسائل کشور را دارند و تا چه اندازه کاندیدای مورد نظر درد کشور و انقلاب را درک می‌کند و بر اساس این شاخص‌ها لیستی از کاندیداهای مورد نظر خود را انتخاب کنند./935/پ203/ب4

ارسال نظرات