۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۲۲۰۶۴۳
استاندار اصفهان:

بانک ها در پرداخت وام جسارت بیشتری داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ استاندار اصفهان با اشاره به این که کمیته امداد امام و بهزیستی استان اصفهان در زمینه خود اشتغالی خوب توانستند تسهیلات را دریافت کنند، گفت: بانک ها باید در زمینه پرداخت وام جسارت بیشتری به کار برند.
رسول زرگرپور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، رسول زرگرپور استاندار اصفهان، امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان اصفهان افزود: در چند ماه قبل به سیستم بانکی استان اخطار دادم و خواستم تا مشکلات خود را حل و مقرراتشان را اصلاح کنند و جسارت بیشتری در دادن تسهیلات داشته باشند.



وی گفت: با آن که استان اصفهان صنعتی است اما نرخ رشد بیکاری ما یک درصد از متوسط کشور بالاتر است و با وجود تعیین یک هزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات برای استان اصفهان سیستم بانکی فقط 650 میلیارد آن را قبول دارد و ابلاغ شده است.



استاندار اصفهان با بیان این که 242 طرح برای 650 میلیارد تومان تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده است، افزود: تاکنون 9 درصد این تسهیلات تصویب شده اما یک ریال هم پرداخت نشده است و ما پارسال 33 درصد از تسهیلات بانکی را جذب کردیم اما امسال فکر نمی کنم این رقم به 20 درصد برسد.



زرگرپور با بیان این که از منابع بودجه ای برخوردار نیستیم چرا که به ما می گویند استان برخوردار، افزود: صندوق توسعه ملی فقط برای بخش غیر دولتی یعنی بخش خصوصی و تعاونی ها تسهیلات ریالی و ارزی می دهد.



وی به جلسه خود با مدیر عامل صندوق توسعه ملی اشاره و اضافه کرد: در این جلسه اعلام شد که هیچ سقفی برای استانها تعیین نشده و هر استانی بتواند اعتبارات را جذب کند موفق است و با توجه به دو اشکال در صندوق توسعه ملی بخش خصوصی باید برای دریافت تسهیلات به این صندوق طرح پیشنهاد کند در حالیکه تاکنون این بخش استقبال خوبی از آن نکرده است.

 

زرگرپور اشکال دوم را روابط، مقررات و بروکراسی صندوق توسعه ملی عنوان و اضافه کرد: استان اصفهان 200 میلیارد تومان طرح به بانک های عامل برای استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی داده اما هنوز درباره آن تصمیم گیری نشده است.



استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: از این میزان، بانک های عامل 75 میلیارد تومان را تصویب کرده و به صندوق توسعه ملی اعلام شده است و این موضوع به معاون اول رییس جمهویر اعلام شده است تا در این زمینه تصمیم گیری شود.



زرگرپور اظهار کرد: این استان پس از آذربایجان شرقی، رتبه دوم در جذب تسهیلات صندوق توسعه ملی را دارد و با توجه به 270 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان اصفهان در سال جاری این تسهیلات در قالب وام خوداشتغالی و از طریق کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی پرداخت می شود.



وی در پایان افزود: کمیته امداد امام و بهزیستی استان اصفهان در زمینه خود اشتغالی خوب توانستند تسهیلات را دریافت کنند./939/پ203/ب4

ارسال نظرات