۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۲۱۹۹۲۹
امام جمعه نکا:

قیام 17 شهریور اوج دلبستگی ملت ایران به نهضت انقلاب بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا گفت: قیام 17 شهریور شکست سیاهی برای دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران است.
امام جمعه نكاء

حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا با بزرگداشت نام و یاد شهدای 17 شهریور افزود: 17 شهریور سالروز شهادت  بسیاری از مدافعان نهضت انقلاب است که در راه  پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفت.

 

وی اظهار داشت: فرهنگ شهادت در جامعه ما از جمله مسائلی است که از همان اوایل شکل گیری حرکت های مردمی و خودجوش برای انقلاب و شکل گیری انقلاب در جهت احیای انقلاب رشد و نمو کرد و اکنون نیز باید فرهنگ شهید و شهادت در جامعه  بدرستی نهادینه شود.

 

امام جمعه نکا افزود: این قیام نشان داد مردم نسبت به انقلاب معتقد هستند و با حضور همه جانبه در صحنه‌ها از هیچ توپ و تانکی هراس ندارند و برای ولایتمداری از جان خود نیز می گذرند.

 

وی با اشاره به این که امام خمینی(ره) فرمودند: ملتی که 17 شهریور را دارد زیر بار ظلم و ستم نمی‌رود، ادامه داد: ملت ما با همه توان در این روز در برابر رژیم پهلوی و توپ و گلوله دژخیمان ایستادند تا با خون خود نهال انقلاب را آبیاری کنند و به دشمنان بفهمانند که زیر بار ظلم و جور نمی روند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی اذعان داشت: از جمله نکات اثرگذار در جریان این قیام، ایستادگی مردم تا پای جان برای پیروزی انقلاب اسلامی و بهره‌گیری از فرامین امام بوده که قدرتمندانه در این مسیر گام برداشتند.

 

وی گفت: برای این انقلاب و به ثمر نشستن این درخت خون های زیادی ریخته شده است و مردم مشکلات فراوانی را کشیده اند که  شایسته است برای حفظ  دستاوردهای انقلاب اسلامی، همه ما با ولایتمداری و اطاعت از رهبری و دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب، مقتدرانه راه امام و شهدا ادامه مسیر دهیم.

 

امام جمعه نکا با بیان این که در تاریخ 35 سال نظام اسلامی فرزندان بسیاری از این کشور برای دفاع از  انقلاب و نظام جان خود را فدا کردند، تصریح کرد: شهدا جان شیرین خود را در  راه پیروزی انقلاب اسلامی فدا کردند  تا ما زندگی آرامی داشته باشیم و زیر بار سلطه ظلم و زور نرویم که خوشبختانه با ولایتمداری مردم ایران اسلامی اکنون آرامش در جامعه حاکم است و عدم وابستگی ما به بیگانه موجب استقلال همه جانبه ما شده است که باید این روال با ولایتمداری همه جانبه استمرار یابد./ 1317/ت302/ب1

ارسال نظرات