۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۲۱۹۸۴۵
نماینده مردم اصفهان در مجلس:

تخت فولاد یادآور معاد و قیامت است

خبرگزاری رسا ـ فولادگر در افتتاحیه هفته تخت فولاد گفت: لازم است یادبودهایی برای معرفی پیشکسوتان در حوزه های مختلف از جمله صنعت و هنر در مجموعه تخت فولاد احداث کرد تا این مجموعه بهتر معرفی شود.
حميدرضافولادگر نماينده مجلس هشتم

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی، هنری و گردشگری تخت فولاد، گفت: مجموعه تخت فولاد در تمام ابعاد اعتقادی، مذهبی و دینی بر روی فرد تأثیر گذار است و آخرت و معاد را برای انسان یادآور می باشد.

وی با بیان این که تخت فولاد بعد از وادی السلام نجف اشرف از مهم ترین و متبرک ترین آرامستان های جهان اسلام محسوب می شود، اذعان داشت: با توجه به وجود تکایا، کتبیه ها و مقابر متعدد و آثار هنری مختلف در این مکان ها لازم است گردشگران داخلی و خارجی از این مجموعه بازدید کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: برگزاری هفته های فرهنگی، هنری و گردشگری می تواند زمینه ساز معرفی بهتر این مجموعه باشد.

وی اقدامات شهرداری اصفهان را در مجموعه تخت فولاد مثبت ارزیابی و تصریح کرد: مدیریت شهری اصفهان در بعد فرهنگی در این مجموعه طرح های شایسته ای اجرا کرده اما باید با اختصاص اعتبارات بیشتر از ظرفیت های این سرمایه گرانبها بهتر استفاده کند.

فولادگر تأکید کرد: لازم است یادبودهایی برای معرفی پیشکسوتان در حوزه های مختلف از جمله صنعت و هنر در مجموعه تخت فولاد احداث کرد تا این مجموعه بهتر معرفی شود. 

اصغر آذربایجانی رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی اصفهان در ادامه این مراسم گفت: مجموعه تخت فولاد از میراث های فرهنگی ناملموس و معنوی به شمار می آید و دارای ظرفیت های معنوی قابل توجهی است که لازم است بستر معنوی استفاده از این مهم فراهم شود.

وی با تأکید بر جایگاه والای تخت فولاد از دیدگاه علما، عارفان و مقام معظم رهبری اذعان داشت: این مجموعه به دلیل قدمت تاریخی دارای اهمیت بسیار زیادی است اما هنوز در ظرفیت های شهری و کشوری ناشناخته است لذا بایستی از این مجموعه علاوه بر حفظ و حراست از این مجموعه به عنوان هویت دینی و اعتقادی از آن پاسداری کنیم.

آذربایجانی با تأکید بر برگزاری هفته های فرهنگی، هنری و گردشگری تخت فولاد تصریح کرد: برگزاری این هفته کار بسیار ارزشمندی است که می تواند بستر توسعه و معرفی مجموعه تخت فولاد را به مردم شهر و کشور فراهم کند و امید است برگزاری این هفته ها کارهای فرهنگی موثری را به ارمغان بیاورد.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی از مرمت و ساماندهی تکایا و مقابر تخت فولاد از سوی مدیریت شهری سخن به میان آورد و گفت: تهیه دانشنامه تخت فولاد به منظور معرفی بزرگان مدفون در این مجموعه در معرفی تخت فولاد مؤثر بوده است که امیدواریم دانشنامه های دیگری در خصوص تخت فولاد بزودی تالیف شود.

وی ادامه داد: لازم است از ظرفیت های علمی تخت فولاد در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی استفاده شود و حتی می توان رشته ای در دانشگاه تحت عنوان تخت فولاد شناسی در نظر گرفت. 

حجت الاسلام منوچهر مهروی پور مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد نیز در این مراسم گفت: در هفته گرامیداشت تخت فولاد که از 16 تا 22 شهریور با هدف معرفی هر چه بیشتر تخت فولاد به عموم مردم ، برگزار می‌شود برنامه‌های مختلف فرهنگی و تفریحی برای شهروندان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در هفته گرامیداشت مجموعه فرهنگی، مذهبی و گردشگری تخت فولاد 8 برنامه‌ شاخص و برنامه های متنوع دیگر فرهنگی، تفریحی و مذهبی در نظر گرفته شده است رپایی نمایشگاه‌‌ها و غرفه‌های مختلف برای معرفی تخت فولاد و تور‌های شبانه تخت فولاد گردی از جمله این برنامه ها می باشد.

مدیر مجموعه تخت فولاد ادامه داد: نمایشگاه عرضه نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار‌هایی با موضوع شهدا، علمای دینی و کاراکتر ایرانی آماده عرضه به دانش‌آموزان است.

حجت الاسلام مهروی‌پور خاطرنشان کرد: در راستای شناساندن مفاخر و علمای تخت فولاد به مردم، غرفه‌هایی تعبیه شده که به معرفی آثار، شخصیت و زندگی این افراد می‌پردازد ،همچنین در کنار این غرفه‌ها به آثار باستانی و تاریخی اصفهان توجه ویژه‌ای شده به طوری که در چندین مکان غرفه‌های صنایع دستی برپاشده و در آن‌ها به صورت زنده آثار باستانی تولید شود.

وی گفت: ما در این هفته سعی داریم با تلاش برای افزایش توجه مردم به تخت فولاد اصفهان به اجرای برنامه‌های تفریحی بپردازیم در همین راستا طرح باغ‌بازی را که شامل حوض ماهیگیری کودکان و بازی صفحه ای و جدولی می باشد برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته ایم.

گفتنی است، در مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی، هنری و گردشگری تخت فولاد خادمان حرم امام رضا(ع) به منظور اهتزاز پرچم متبرک شده در حرم حضرت علی(ع) در تکیه بابا رکن الدین حضورداشتند./939/پ202/ب4

ارسال نظرات