۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۲۱۹۸۰۵
عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران:

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیریت جهادی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که تعاونی ها زمینه ساز گسترش همکاری و مشارکت اجتماعی مردم می شود، گفت: این امر مهم می تواند راه حل و چاره ساز بسیاری از مشکلات و موانع بوده که باید به آن توجه شود.
امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران، امروز در مراسم تجلیل از تعاونی های برتر شهرستان آمل که در مجتمع فرهنگی هنری حضرت ولی عصر(عج) اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل برگزار شد با اشاره به این که  تعاون در جامعه اسلامی نقش ارزنده و والایی دارد، گفت: انسان مؤمن کسی است که دارای عمل صالح بوده و علم و عمل باید درکنار هم باشند.


وی با اشاره به این که همکاری انسان در کار های نیک و خیر زمینه ساز سعادتمندی در جامعه می شود، بیان داشت: با توجه به این که اهداف اصول تعاونی بر پایه ارتقای منزلت انسانی مطرح شده است می توان نتیجه گرفت که اقتصادی که بر پایه اصول تعاونی شکل گیرد سعادتمندی جامعه را به دنبال خواهد داشت.


امام جمعه آمل، تصریح کرد: توجه به تعاونی ها از منظر دین مبین اسلام امر ممدوح و پسندیده ای است که مدیران باید در عمل به حمایت از آن پرداخته و مسائل و مشکلات پیش روی آن را رفع کنند.


حجت الاسلام رحمانی آملی، افزود: عمل صالح ما شیعیان تعاونی و خدمت به خانواده و جامعه است و باید در کارهای نیکوکاری تقوا داشته باشیم و یکی از کارکردهای تعاونی که با حساب و کتاب سروکار دارد همین جا است.


عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به نقش شرکت های تعاونی در توسعه اجتماعی، خاطرنشان کرد: کار تعاونی  به مردم ایمان، خود آگاهی، اعتماد به نفس، شکیبایی و استقامت می دهد که باید در راستای ترویج این امر مهم و ارزنده تلاش شود.


وی با بیان این که تعاونی ها زمینه ساز گسترش همکاری و مشارکت اجتماعی مردم می شود، گفت: این امر مهم می تواند راه حل و چاره ساز بسیاری از مشکلات و موانع باشد که باید به آن توجه شود.


امام جمعه آمل ادامه داد: مردم ما انسان های خوبی بوده که در همه عرصه های مورد نیاز انقلاب اسلامی حضوری فعال و با بصیرت داشته اند که باید برای رفع مسائل و مشکلات آنان تلاش شود.


حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که در همه عرصه ها از نعمت وجود نخبگان و استعدادهای برتر برخوردار هستیم، گفت: وجود چنین افرادی نیازمند خدمت رسانی عالی به مردم است.


عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران تاکید بر این که حل مشکلات آحاد مردم باید مورد توجه ویژه مدیران باشد و تلاش خود را در این راستا به کار گیرند، بیان داشت: باید در تلاش باشیم تا با همدلی و همفکری بتوانیم در راستای پشیبرد درست امور مختلف گام برداریم.


وی با بیان این که مدیران باید از فرصت خدمت گذاری به مردم به بهترین نحو ممکن استفاده کنند، ادامه داد: خدمت در نظام اسلامی یک افتخار است که باید از این افتخار ارزنده بهره گیری کرده و وظایف خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات