۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۲۱۹۵۹۹
نماینده خبرگان رهبری:

مجلس خبرگان متفاوت از دیگر نهادهای کشور است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین هریسی گفت: این که کاندیدا و نماینده مجلس خبرگان اصولگرا باشد، یا اصلاح‌طلب اهمیتی ندارد و مهم آن است که آن فرد، عالم، مجتهد و شایسته باشد.
حجت الاسلام هاشم هاشم زاده هريسي، عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم‌زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متأسفانه در سیاستی که در جامعه ما رواج یافته جز افترا، معرکه‌گیری، از شانه هم بالا رفتن، جناح‌بندی و... مشاهده نمی‌کنیم.


وی افزود: متأسفانه فضای کشور سیاست‌زده است و هر کجا سیاسی‌بازی‌ها ورود داشته، فضا آلوده و خراب شده است، سیاست در اسلام به معنای اخلاص، مدیریت صحیح و برنامه ریزی درست برای زندگی انسان‌هاست و اساسا جزئی از علم اخلاق است، در حقیقت سیاست باید بر مدار اعتدال باشد.


نماینده خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اجلاس اخیر مجلس خبرگان رهبری افزود: امام خمینی(ره) تاکید داشتند که این مجلس وظایف مهمی دارد که موجب ضعف دشمنان و امیدواری دوستان است. یکی از مسؤولیت‌های این مجلس تعیین رهبری است، هر اندازه مجلس خبرگان فعال تر و پویاتر باشد، بیشتر می‌تواند به رهبری کمک کند و بازوی توانمند ایشان باشد.


وی با بیان این‌که 86 نفر به عنوان نخبگان و خبرگان ملت از افراد عالم و وارسته در چنین تشکیلاتی جمع شده‌اند که بسیار مغتنم و ارزشمند است، افزود: وظیفه این مجلس مچ‌گیری نیست بلکه حمایت و کمک براساس وظایف تعیین شده است و اعضای مجلس خبرگان کمک به دولت یا هر نهادی که در راستای بهبود شرایط کشور کار می‌کند را وظیفه خود می‌دانند.


حجت الاسلام والمسلمین هاشم زاده هریسی با بیان این‌که مجلس خبرگان متفاوت از دیگر نهادهای کشور است، افزود: اینکه کاندیدا و نماینده مجلس خبرگان اصولگرا باشد، یا اصلاح‌طلب اهمیتی ندارد و مهم آن است که آن فرد، عالم، مجتهد و شایسته باشد.


وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس خبرگان در اجلاس دو روزه و طی جلسات صبح و بعد از ظهر به بررسی مسائل مختلف کشور پرداختند، افزود: آنچه در جلسات مجلس خبرگان رخ می‌دهد «محرمانه» نیست، اما فعلاً روال جلسات به این صورت بوده که بدون حضور خبرنگاران و به صورت غیرعلنی برگزار شود.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که عموماً جلسات مجلس خبرگان دارای حاشیه زیادی نیست اما این دوره مجلس تحت‌تاثیر درگذشت چند نفر از اعضای آن در فضایی خاص برگزار شد و نمایندگان یاد همکاران فقید خود را گرامی داشتند، گفت: نکته قابل توجه دیگر در مجلس خبرگان حضور رییس جمهور در جلسات مجلس خبرگان بود.


وی ادامه داد:  اتفاق دیگری که در این دوره مجلس رخ داد، اداره مجلس از سوی آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی بود؛ بر اساس قانون و اساسنامه مجلس خبرگان رهبری در غیاب ریاست محترم مجلس خبرگان به سبب بیماری، اداره اجلاس بر عهده نایب‌رئیس ایشان بود که آیت‌الله شاهرودی در انجام این وظیفه موفق بودند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات