۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۲۱۹۱۹۲
برای ایجاد تعامل میان هنرمندان و علمای اسلامی؛

نخبگان و علمای اسلام در جشنواره فیلم مقاومت سخنرانی می کنند

خبرگزاری رسا-همزمان با سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت که قرار است در هفته گرامیداشت دفاع مقدس در تهران و 1400 نقطه کشور برگزار شود سلسله سخنرانی هایی توسط صاحب نظران، متفکران و علمای اسلامی در این رویداد فرهنگی و ارزشی طراحی و پیش بینی شده است.
مقاومت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یکی از مهم ترین و ضروری ترین میدانهای فکری در حوزه هنر اسلامی، پیوند اندیشگی و تعامل پویا میان اهل هنر و علمای اسلامی است. پیوندی که اگر به نحو مطلوب و مستمر و با هم افزایی و مشارکت حقیقی این دو قشر مهم و تأثیرگذار رخ دهد، می تواند منشأ آثار بسیار خوبی در وادی هنر اسلامی باشد.

آثاری که به لحاظ مفهومی و محتوایی از غنای قابل توجهی برخوردار باشد و به جهت ساختار و ویژگی های هنرورزانه قابل دفاع باشد.

به همین منظور و برای ایجاد تعامل میان هنرمندان و علمای اسلامی در جشنواره فیلم مقاومت امسال سلسله سخنرانی هایی در راستای گسترش تعامل هنرمندان و سینماگران با صاحب نظران و متفکران و علمای اسلامی هم چنین، فراهم آوردن زمینه تامل و تعمق در مباحث نظری در حوزه سینمای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس درطول روزهای برگزاری جشنواره در تهران به وقوع خواهد پیوست.

این سخنرانی ها پیرامون موضوعاتی چون: "نسبت هنر و اخلاق در فرهنگ اسلامی"، "هنر متعالی، جهاد مقاومت"، "رسالت سینماگران انقلاب در برابر فرهنگ سلطه" و "آسیب شناسی سینمای انقلاب و دفاع مقدس" برگزار خواهد شد.

خاطر نشان می شود سیزدهمین جشنواره بین­المللی فیلم مقاومت با رویکرد مقاومت، بصیرت و شکوفایی در گستره «سینمای ایران» و «سینمای بین­الملل» در قالب بخش‌های مختلف فیلم های سینمایی، سینمایی ویدیویی، کوتاه، مستند، چشم‌انداز سینمای مقاومت ایران،  نشست‌های تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه‌های جانبی همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس در ایران و چند کشور جهان برگزار می شود./1327/پ203/ی

ارسال نظرات