۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۲۱۸۸۵۹

تدریس درس شیعه‌شناسی در دانشگاه سوئد

خبرگزاری رسا - درس شیعه‌شناسی از ترم پاییز، در گروه مطالعات تاریخی و معاصر دانشکده‌ الهیات دانشگاه «سودرتورن» سوئد تدریس می‌شود.
تدريس درس شيعه‌شناسي در دانشگاه سوئد توسط پروفسور ديويد تورفييل

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعةالمصطفی، درس شیعه‌شناسی به دنبال ارائه‌ پیشنهاد رایزن فرهنگی ایران در سوئد، از ترم پاییز، در گروه مطالعات تاریخی و معاصر دانشکده‌ الهیات دانشگاه «سودرتورن» سوئد تدریس می‌شود.

 

این درس توسط «پروفسور دیوید تورفییل»، نویسنده‌ کتاب شیعیان سوئد که متخصص در زمینه شیعه شناسی است، تدریس خواهد شد.

 

در این درس که به صورت سمینار بوده و از مهرماه سال جاری ارائه خواهد شد، پروفسور تورفییل، به بررسی جنبه‌های تاریخی، اجتماعی و ایدئولوژیک فرهنگ شیعه خواهد پرداخت.

 

پروفسور تورفییل به دعوت مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در استکهلم، روز 20 آذر در هشتمین سمینار این مرکز شرکت و با عنوان چهره‌ جدید شیعه در سوئد، به سخنرانی خواهد پرداخت.

 

وی با هماهنگی مرکز فرهنگی ایران در یک سال گذشته دو بار به ایران سفر کرده و در شهرهای تهران، قم و اصفهان، ضمن شرکت در سمینار و ارائه‌ سخنرانی به گفت‌وگو با اساتید، پژوهشگران و دانشجویان ایرانی درباره‌ شیعه پرداخته است.

 

ایده‌ ارائه‌ درس شیعه‌شناسی، پیش از این توسط رایزن فرهنگی ایران در سوئد مطرح شده بود که مورد استقبال «تورفییل» قرار گرفت و بالاخره با همت وی، این درس در مهر ماه سال جاری در دانشگاه «سودرتورن» در استکهلم ارائه خواهد شد./907/د101/ک

ارسال نظرات