۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۲۱۸۲۲۹
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها:

سنت انکار دولت های قبلی به نفع ملت نیست

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با انتقاد از نادیده گرفته شدن همه موفقیت ها و رشد و بالندگی های سال های گذشته از سوی دولت های جدید اظهار داشت: در واقع این موضوع تبدیل به سنت شده است که در همه انتخابات افراد برای اثبات خودشان شروع به انکار دیگران می کنند.
اجلاس اساتيد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حجت الاسلام محمدیان، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها ظهر امروز پنجم شهریور در مراسم اختتامیه اجلاس سالانه اساتید بسیجی سراسر کشور که در سالن صبای صدا و سیما برگزار شد به بیان مؤولفه های تمدن اسلامی پرداخت و اظهار داشت: علم، کار، تزکیه به عنوان سه مؤولفه در رأس و معنویت به عنوان رکن چهارم که رکن های دیگر را بهم متصل می کند و از طرفی موضوع معنویت گرایی و توجه به خدا به عنوان راهبرد اساسی تمدن اسلامی مدنظر رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان این که وقتی که این چهار مؤلفه تمدن اسلامی در کنار یکدیگر قرار می گیرند در واقع مکتب جامعی را تشکیل می دهند، تصریح کرد: و این موضوع در حالی است که هر کدام از مکاتب دیگر وقتی به یکی از این مؤلفه ها توجه کردند به همگرایی کامل نمی رسند.

وی در ادامه با اشاره به بررسی وضعیت دولت ها در دوره های مختلف گفت: هر زمانی که دولت ها عوض می شوند و دولت جدید سرکار می آید، یک حرکتی از سیاه نمایی نسبت به دوره های گذشته آغاز می شود.

معاون فرهنگی دانشگاه های کشور با انتقاد از نادیده گرفته شدن همه موفقیت ها و رشد و بالندگی های سال های گذشته از سوی دولت های جدید اظهار داشت: در واقع این موضوع تبدیل به سنت شده است که در همه انتخابات افراد برای اثبات خودشان شروع به انکار دیگران می کنند.

وی با بیان این که این سیاه نمایی ها از سوی کسانی که در آینده برای خدمت به انقلاب می آیند سبب تاثیرات سوء در تحلیل ها و ذهنیت مردم می شود، تصریح کرد: در حال حاضر برای این امر باید چاره اندیشی کرد چرا نقاط ضعف های امروز در برابر موفقیت ها قابل مقایسه نیست و این درحالی است که همه با حرف کلی گذشته را انکار می کنند در عین این که سند و مدرکی هم دال بر اثبات این افتراها ندارند.

دعواهای سیاسی به نفع ملت نیست

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها درادامه مسؤولان و دلسوزان نظام را به سعه صدر بیشتر توصیه کرد و گفت: عصبانیت رییس جمهور در برابر این انکارها مشکلی را حل نمی کند و در واقع انسجام داخلی را خدشه دار می کند که این امر به نفع ملت نیست.

 همچنین سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تصویر بین المللی آمریکا در دنیا زخم های عمیقی برداشته است و این به دلیل سیاست های حمایتی آمریکا از رژیم صهیونیستی است.

وی با تاکید بر مشترکات صهیونیست ها و آمریکایی ها گفت: با توجه به این که آمریکا، رژیم صهیونیستی را تنها دموکراسی موجود در خاورمیانه می داند و از سوی داعش نیز ساخته همین امریکا است، آمریکا به کشوری منفور در افکار جهانی تبدیل شده است.   

سلامی با اشاره به انقلاب اسلامی ایران به عنوان انقلاب در اندیشه ها گفت: در انقلاب ما ساختار فیزیکی، جمعیت و جغرافیای کشور ما تغییری پیدا نکرد بلکه باورها، نگرش ها، اعتقادات و الگوهای فکری تحول پیدا کردند و این باور و تفکر مردم بود که از جامعه ای مرده، فراموش شده در حاشیه تاریخ، فاقد هویت و قدرت و فاقد حقی برای تعیین سرنوشت، کشوری مستقل، زنده، پویا و تعیین کننده در عرصه های بین المللی به وجود آورد و باعث شد ایران به عنوان الگویی در جهان مطرح شود.

سلامی با بیان این که در هر جامعه ای، انسان ها همان گونه که عمل می کنند، می اندیشند، گفت: عامل همه توفیقات خارج از تصور انقلاب ما و همه شکست های بیرون از موازین عرفی قضاوت دشمن درباره تحولات عالم، وحی و منبع معرفت الهی بود چون انقلاب ما قواعد متفاوتی را برای تحولات عالم ساخت.

سلامی، ایران را مستقل ترین کشور در پهنه جهان دانست و افزود: هم اکنون ایران به عنوان کشوری تعیین کننده در مسیر سرنوشت سیاسی منطقه و دنیا شناخته می شود که این امر ناشی از قدرت امامت در عرصه های سیاسی و اجتماعی است.

وی با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی توسط حزب الله در سال 2006 گفت: شکست دادن رژیم صهیونیستی توسط حزب الله یک پدیده تاریخی استثنایی است؛ یعنی بر هم زدن همه قاعده ها و فرمول هایی که نظام سلطه برای آن ها برنامه ریزی کرده بود و تلاش کرده است به این وسیله تفکر جهان اسلام را نسبت به قدرت خود و رژیم صهیونیستی مدیریت کند.

عضو کنونی هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی ادامه داد: حزب الله به عنوان موجودیتی شکل یافته و الهام گرفته از نظام و انقلاب و حاصل تفکر امام راحل، توانست برای اولین بار یک شکست تاریخی را بر نظام سیاسی وابسته به غرب رژیم صهیونیستی وارد کند.

جانشین فرمانده کل سپاه فقدان مشروعیت بین المللی را یکی از اساسی ترین مشکلات اسرائیل عنوان کرد و ادامه داد: رژیم صهیونیستی به مشکلات امنیت فراوانی دچار شده است. سرزمین های اشغال شده توسط رژیم صهیونیستی تنها سرزمینی در دنیا است که در تقاطع آتش استاتیک دشمن قرار دارد.

سلامی، در خصوص افزایش فوق العاده نرخ تنزیل سیاسی آمریکا گفت: نرخ تنزیل سیاسی آمریکا به شدت افزایش یافته است و این افزایش دارای بار منفی است. پوسیدگی و فرسودگی سیاسی در کنار سایر اتفاقات آمریکا را در مسیر زوال قرار داده است.

گفتنی است پانزدهمین اجلاس سالانه اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور، باشعار: «نسبت فرهنگ و اقتصاد در تمدن نوین اسلامی»، روزهای سوم تا پنجم شهریور ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود./934/پ203/ب

ارسال نظرات