۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۲۱۷۸۱۳

عضو خبرگان رهبری از بنیاد نیمه شعبان تبریز بازدید کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری به همراه آیت الله کریمی‌جهرمی از بنیاد فرهنگی و خیریه نیمه شعبان مسجد آیت الله انگجی تبریز بازدید کرد.
حجت الاسلام والمسلمين هاشم زاده هريسي، آيت الله کريمي‌جهرمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هاشم زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز به همراه آیت الله کریمی‌جهرمی از فضلا و مدرسین حوزه علمیه قم از بنیاد فرهنگی و خیریه نیمه شعبان مسجد آیت الله انگجی تبریز بازدید کرد.


وی با بیان این‌که درجات ایمان افراد براساس قابلیت ها و استعدادهای خدادادی متفاوت است، اظهار داشت: اگر فردی در پـله دوم و دیـگـرى در پـله اول از عـلوم و مـعـارف و اخـلاق قرار دارد، نبایستی او را از خود براند و مـایوس و دل شکسته سازد، چراکه اگر کسی دل مـؤمنى را بشـکند و او را از تحصیل معارف دلسرد بکند،  واجب و لازم است که این شکست را جبران نماید و از بیزاری و برائت از مسلمین دوری گزیند.


این فقیه و مفسر قرآن کریم با بیان این‌که افراد را نمی توان به دلیل نقصان درجات ایمانشان از آنان بیزاری و برائت جست و دوری گزید، افزود: برائت از یک مسلمان به دلیل اختلاف عقاید و سلایق اش تناسبی با باورهای اسلامی نداشته و بیزاری جستن از مسلمانی که با ما هم نظر و هم عقیده نیست خلاف شریعت می باشد.


حجت الاسلام والمسلمین هریسی ادامه داد: مسأله‌ای که امروز وحدت مسلمانان چه در داخل کشور و چه در عرصه کشورهای اسلامی را تهدید می‎کند و برخلاف منافع مسلمانان و نص صریح قرآن است، ناشی از افراط گرایی و روحیه تکفیری است، ایجاد خصومت، دشمن تراشی و پمپاژ نفرت در جامعه و در بین جناح های سیاسی و نیز بین برادران شیعه و سنی  از مصادیق بارز افراط گرایی و خروج از عدالت و حد اعتدال بوده و با هیچ یک از باورهای دینی تناسبی ندارد.


عضو خبرگان رهبری افزود: متأسفانه پدیده زشتی در کشور و در جامعه ما بوجود آمده که برخی از افراد در مورد کسانی که با آنها همفکر نیستند، یا آنها را دوست ندارند از ادبیات نامناسبی استفاده می‌کنند و از هر فرصتی برای بر زمین کوبیدنش بهره می جویند، این مسائل موجب شده که جامعه به بداخلاقی مبتلا و تندروی‌ها و افراطی‌گری‌ها در آن شعله‌ور شود.


وی با ابراز تأسف از این‌که برخی اقدامات به نام اسلام و به ظاهر به خاطر خدا انجام می‌شود، در حالیکه اسلام این رفتارها را قبول ندارد و مسلمانان را از انجام اینگونه اقدامات منع کرده است، افزود: متأسفانه بلای عظیمی است که جامعه گرفتار آن شده است و نمی‌دانم چرا جلوی این بلا گرفته نمی‌شود.


حجت الاسلام والمسلمین هریسی با بیان این‌که در کشور همواره تاکید می‌شود که بین شیعه و سنی باید اتحاد وجود داشته باشد و تفاوت‌ها فدای مشترکات نشود، تا همه حول محور وحدت حرکت کنند، افزود: متأسفانه برخی در بین خود شیعیان نفاق و خصومت ایجاد کرده و در جامعه نفرت پمپاژ می‌کنند.


وی ادامه داد: ترویج خشونت و نفرت در جامعه موجب ایجاد دوگانگی می‌شود، باید دانست که تهمت زدن و دروغ گفتن، از گناهان کبیره‌اند و ریشه این اقدامات در تندروی و نداشتن اعتدال است. مردم باید نفرت و بیزاری خود از این اختلافات و این ادبیات را ابراز کنند.

 

بنابر این گزارش، بنیاد نیمه شعبان مسجد آیت الله انگجی تبریز در کنار برگزاری نشست‌های ماهانه مهدوی، یکی از کتابخانه‌های تخصصی مهدویت را دارا است که عموم علاقه‌مندان می‌توانند از منابع آن بهره‌مند شوند.


چاپ کتب مهدوی، انتشار ویژه نامه‌ها، برگزاری کنگره‌های علمی و فقهی و همچنین ارتقای سطح بینش دینی و معرفتی شهروندان تبریزی از مهم‌ترین اهداف فعالیت بنیاد نیمه شعبان مسجد آیت الله انگجی تبریز است. علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر از فعالیت‌های این بنیاد می‌توانند به نشانی اینترنتی www.shamsevelayat.com  مراجعه کنند./935/پ202/ب4

ارسال نظرات