۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۲۱۷۶۴۶
نماینده خبرگان رهبری:

اعتدال به معنای سازش با دشمن نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین هریسی گفت: نباید این تفکر به مردم القا شود که هر جا بحثی از اعتدال گرایی پیش می آید حتما مذاکره و سازش با دشمن در میان است.
هاشم زاده هريسي، عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی امروز در جمع تعدادی از مسؤولان تجاری و صنعتی استان اظهار داشت: افکار و جریان داعش تنها در سال های اخیر به وجود نیامده و همواره در تاریخ اسلام شاهد یک چنین افکاری بوده ایم.


وی با تأکید بر این‌که باید تلاش کنیم اندیشه جریان های تکفیری و داعشی در کشور رسوخ پیدا نکند و از هر گونه تندروی پرهیز شود، خاطرنشان کرد: معتقدم جریان شبیه به داعشی ها جایی در کشور ما ندارد، باید دانست افکار تندروی از طرف هر جناحی که باشد، خطرناک است و تندروها همه را به جان هم می اندازند.


حجت الاسلام والمسلمین هریسی با بیان این‌که تمام خشونت ها برگرفته از تندروی هاست، ادامه داد: زمانی که دلسوزان نظام همه باهم در کنار هم بودند در مقابل مجاهدین خلق و بنی صدر ایستادند و آنها را کنار گذاشتند، اما هیچگاه تندروی باعث موفقیت نشده است، جامعه امروز از دو حلقه مفقوده، اعتدال و محبت رنج می برد.


عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: جریان های افراطی در کشور ما به حدی نیست که تبدیل به موضوع حاد شود و خوشبختانه اندیشه دولت روحانی نیز اعتدال است و باید کمک کنیم این مهم نهادینه شود، به عبارت دیگر اعتدال گرایی در همه کارها از اصول اولیه اخلاقی و دینی است که در قرآن نیز به این موضوع اشاره شده است.


وی با بیان این‌که مسؤولان باید در تمامی امور اعتدال گرایی را سرلوحه اهداف خود قرار دهند و با زبان محبت و آرامش کارهای خود را انجام دهند، تصریح کرد: در اهمیت کرامت انسانی هیچ دین و آیینی به اندازه اسلام به این مهم تاکید نکرده است. نباید خشونت گفتاری در کشور و در میان جناح های مختلف سیاسی رایج شود.


حجت الاسلام والمسلمین هریسی با تأکید مجدد بر اهمیت اعتدال گرایی در امور ابزار داشت: نباید این تفکر به مردم القا شود که هر جا بحثی از اعتدال گرایی پیش می آید حتما مذاکره و سازش با دشمن در میان است، اندیشه دولت اندیشه اعتدال است ولی متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی در راستای نهادینه کردن اعتدال در جامعه انجام نشده است.


نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در حال حاضر صنعت، گلوگاه اقتصادی کشور است، افزود: شکوفایی کشور در حوزه صنعتی، شکوفایی اقتصادی را نیز به دنبال خواهد داشت، از سوی دیگر بیش از هر زمان جامعه نیاز به آرامش دارد و بهتر است همه با صبر و تحمل و تبعیت از رهبری نظام توطئه دشمنان نظام را خنثی کنیم./935/پ202/ب4

ارسال نظرات