۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۲۱۷۵۸۰
رییس سازمان بسیج اساتید:

آثار اضمحلال تمدن غرب قابل مشاهده است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج اساتید کشور، شرایط کنونی جهان را برای ایجاد تمدن نوین اسلامی مناسب دانست و گفت: پایه‌های استقرار تمدن نوین اسلامی هم به جهت توانایی‌های فکری و نظری تشیع و هم دلدادگی این مردم به ائمه اطهار و با توجه به اینکه نفس‌های تمدن غرب دیگر به شماره افتاده است می‌تواند محکم تر از گذشته بنا نهاده شود.
سازمان بسيج اساتيد

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور، سهراب صلاحی امروز اول شهریور در افتتاحیه کارگروه حلقه‌های صالحین و مقابله با جنگ نرم اجلاس سراسری بسیج اساتید در مشهد گفت: ما برای تبلیغ ایده‌های خود باید در کارگاه‌های مختلف مانند حلقه صالحین و جنگ نرم این ایده‌ها را پربارتر کرده و به کشورهای دیگر صادر کنیم.

 

وی با تأکید مجدد بر وظایف خطیر اساتید بسیجی اظهار کرد: در زمان حاضر لازم نیست اساتید ما تفنگ در دست گیرند. البته شاید در آینده این الزام نیز به وجود آید اما فعلا بهترین سلاح آن ها تفنگ قلم آن ها است که می‌توانند نمونه‌ها و اسوه‌های اخلاق و اندیشه را پرورش دهند.

 

وی گفت: انقلاب اسلامی راه روشن خود رابه فضل الهی پیش خواهد برد و اسلام را از چنگال استکبار دور نگاه خواهد داشت.

 

این استاد دانشگاه امام حسین(ع)، گفت: امید است که تمام ما سربازان به حق امام زمان(عج) باشیم و تا زمان رساندن پرچم عدالت و حق‌خواهی از دست مقام معظم رهبری به دستان مبارک امام عصر به تلاش خود ادامه دهیم.

 

وی در خصوص افراد متخصص در کارگروه‌های مختلف این سازمان نیز تصریح کرد: صدها مدرس جنگ نرم که از میان تعداد زیادی شرکت کننده در نشست‌های این کارگروه در سال گذشته در سراسر کشور انتخاب شده‌اند، وظیفه تدریس جنگ نرم را در این اجلاس به عهده خواهند داشت.

 

وی با اشاره به هجوم نرم و سخت دشمنان به کشورهای اسلامی و مقایسه آن با هجوم به ایران در دوران قاجاریه تصریح کرد: چیزی که در یورش انگلیسی‌ها به هندوستان اسلامی و پس از آن  تهاجم فرانسوی‌ها به ممالک عثمانی و مصر بعد از انقلاب فرانسه اتفاق افتاد مثال‌های کوچکی از خصومت غرب در قبال دنیای اسلام است.

 

وی ادامه داد: بعد از آن هم نوبت ایران بود که در زمان فتحعلی شاه توسط روسیه و فرانسه برای رسیدن به هندوستان تصرف شده توسط انگلستان، ایران را به‌عنوان پایگاه خود قرار دهند؛  نقش حیاتی ایران در سال‌ها به‌دلیل بی‌لیاقتی حکام آن زمان ایران تنها منجر به جدایی یک‌سوم خاک کشور شد.

 

صلاحی درباره انقلاب اسلامی ایران و لزوم ادامه فعالیت‌های انقلابی تا زمان حاضر نیز گفت: انقلاب ایران نمونه یک انسجام اجتماعی و سیاسی منحصرفرد بود که درس بزرگی به تمامی جهان داد.

 

وی ادامه داد: امام(ره) چنان شهامت و جسارتی از خود نشان داد که پیش از آن کمتر در هیچ رهبری جریانی دیده نشده بود.

 

به گفته وی، اصلی‌ترین توانایی امام(ره) در رهبری انقلاب تبدیل مبارزه به یک تکلیف بود که این تکلیف امروز نه تنها برای ما از بین نرفته است بلکه سنگین‌تر و عمیق‌تر نیز شده است.

 

رییس سازمان بسیج اساتید درباره توفیقات انقلاب اسلامی و تاثیر آن در کنار زدن توطئه‌های دشمنان تاکید کرد: هر توفیقی که از طرف انقلاب اسلامی چه در صحنه ملی و بین‌المللی رقم می‌خورد چشم و قلب مردم بیشتر جهان که خسته از استبداد هستند را به سمت ما متوجه می‌کند.

 

وی ادامه داد: اما همزمان با آن سبب کینه‌توزی عمیق‌تر دشمنان نیز خواهد شد؛ همان‌گونه که امام(ره) فرمودند حفظ نظام اوجب واجبات است.

 

وی گفت: رهبر معظم انقلاب نیز شرایط فعلی ما را مانند گذر از پیچی تاریخی عنوان کردند که اگر ما سربازان نظام به وظایف خود به خوبی عمل کنیم می توانیم از این پیچ به‌راحتی گذر کنیم.

 

وی در خصوص ابزارهای قدرتمند دشمنان و تلاش آن ها برای ایجاد تفرقه و فتنه تصریح کرد: در بحث ابزار و رسانه، دشمن دست برتر را در اختیار دارد و تلاش گسترده‌ای را برای یارگیری از میان ما آغاز کرده‌اند.

 

وی ادامه داد: ما نباید از این توطئه آن‌ها غافل شویم چون همان‌طور که توانستند افرادی که قبل از انقلاب از مبارزان اصلی انقلاب بودند را بعد از پیروزی انقلاب به سوی خود بکشند باز هم برای این کار تلاش خواهند کرد.

 

رییس سازمان بسیج اساتید کشور خاطرنشان کرد: تلاش برای مقابله با مقابله با جنگ نرم دشمن، باید توسط اساتید بسیجی و فرماندهان جنگ نرم کشور رقم بخورد.

 

وی گفت: پایه‌های استقرار تمدن نوین اسلامی هم به جهت توانایی‌های فکری و نظری تشیع و هم دلدادگی این مردم به ائمه اطهار و با توجه به اینکه نفس‌های تمدن غرب دیگر به شماره افتاده است می‌تواند محکم تر از گذشته بنا نهاده شود.

 

صلاحی با اشاره به آثار اضمحلال تمدن غرب، توضیح داد: کاری که آمریکا و انگلیس در چندین سال اشغال عراق انجام دادند نمونه بارز این سقوط تمدن غربی است، آنها هر کاری که برای نابودی فرهنگ و تمدن عراق لازم بود انجام دادند و به جرات می‌توان گفت 70 درصد میراث فرهنگی کشور عراق توسط اشغالگران نابود شد.

 

وی افزود: ویران کردن کتابخانه‌‌های تاریخی و عظیم بغداد تجاوزات بی‌شمار به حقوق مردم بی‌دفاع و مسلمان عراق توسط سربازان آمریکایی و انگلیسی، دیگر نمونه‌های این انحطاط اخلاقی تمدن غربی است.

 

به گفته این استاد دانشگاه، نباید فراموش کرد که هیچ تمدنی به دلیل ضعف در فناوری از بین نرفته است بلکه نابودی آن به دلیل انحطاط اخلاقی آن تمدن و ظلمی بوده که روا داشته است.

 

گفتنی است پانزدهمین اجلاس سالانه اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور، باشعار: «نسبت فرهنگ و اقتصاد در تمدن نوین اسلامی»، روزهای سوم تا پنجم شهریور ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود./934/د102/ب5 

ارسال نظرات