۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۱۷۵۱۶
نماینده خبرگان رهبری:

امام صادق با کار فرهنگی و اخلاقی انقلاب علمی بپا کردند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین هریسی گفت: امام صادق(ع) با کار فرهنگی و اخلاقی توانست شاگردان زیادی از نقاط مختلف دنیا جمع کند و به بسط اسلام و گسترش رشته‌های مختلف علمی، دینی، ‌اخلاقی، قرآنی و عرفانی بپردازد.
هاشم زاده هريسي

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم زاده هریسی، عضو مجلس خبرگان رهبری در جمع کارمندان سازمان قطار شهری تبریز به تبیین شخصیت والای امام صادق(ع) و تلاش آن امام همام در جهت اعتلای فقه و اصول شیعه طبق احادیث موجود پرداخت.


وی خاطرنشان کرد: همه ائمه به دنبال فرصتی بودند که مقام علوی را که خداوند به آنها داده است، با بیان حقایق اسلام، القاء علوم و اخلاق و معنویت و حسن‌رفتار با مردم را در جهان منتشر کنند و نشر این عقاید ناب شیعی هدف نهایی ائمه بوده اما فرصت برای امامان شیعه فراهم نمی‌شد و ایشان به صورت آزاد کار نشر دین را انجام می‌دادند.


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که امام ششم شیعیان نسبت به دیگر ائمه فرصتی مغتنم برای نشر معارف اهل بیت و تفسیر مفاهیم عالی قرآنی یافت، افزود: اواخر دوران امامت امام محمدباقر(ع) و اوایل امامت امام صادق(ع) مصادف بود با جنگ بین بنی‌امیه و بنی‌عباس، در این زمان فرصت مناسبی برای ائمه برای نشر دین فراهم شد.


وی با بیان این‌که باید شیوه و سیره امام جعفر‌صادق(ع) را الگو قرار دهیم، گفت: امروز برای این‌که فرهنگ شیعی را به دنیا
ارائه و صادر کنیم باید شیوه امام جعفر‌صادق را الگو و روش کار خود قرار دهیم، آن امام همام با کار فرهنگی و اخلاقی که شروع کرد، توانست شاگردان زیادی از نقاط مختلف دنیا جمع کند و به بسط اسلام و گسترش رشته‌های مختلف علمی، دینی، ‌اخلاقی، قرآنی و عرفانی بپردازند.


حجت الاسلام والمسلمین هریسی با بیان این‌که امام صادق(ع) با حسن عمل و اخلاق، زیبایی های اسلام و اندیشه شیعی را در دل مخالفان خود منتقل می‌کرد، گفت: امام صادق(ع) به پیروان خود می‌فرمودند؛ به شیعیان من بگویید طوری با مخالفین برخورد کنند با حسن نیت، عمل، خدمت، کردار و زیباترین حرف مکتب شیعه و تفکر شیعی را به آنها نشان دهند و در دل آنها نفوذ کنند تا از این طریق جذب شیعه شوند و از دشمنی آنها با شیعیان کاسته شود.


این عضو خبرگان رهبری با اشاره به این که اسلامی که امام صادق به دنیا ارائه می‌کند، عاری از هرگونه خشونت است، افزود: امام صادق به شاگردانش این چنین یاد می‌داد اگر دین را به مردم به طور خالص و ناب ارائه دهد، همه می‌پذیرند و اگر نپذیرند بر دلشان می‌نشیند.


وی الگوپذیری از امام جعفر صادق(ع) را برای صدور اسلام به دنیا ضروری برشمرد و افزود: امروزه باید برای نشر و تبلیغ اسلام از شیوه‌های امام جعفر صادق(ع) کمک بگیریم به گونه‌ای که در نحوه رفتار با جهان روش نشر اسلام و نشر تشیع که همان شیوه امام صادق است احیاء شود.


حجت الاسلام والمسلمین هریسی افزود: اگر در سال های گذشته که ما فرصت را در اختیار داشتیم و تریبون در دست ما بود، شیوه امام جعفر صادق(ع) را به کار گرفته بودیم الان اسلام در دنیا تلألو پیدا کرده بود و ما ابرقدرت جهان بودیم پس بیایم شیوه و سیره امام جعفر صادق(ع) را برای نشر و گسترش اسلام به کار بگیریم./935/د102/ب4

ارسال نظرات