۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۲۱۷۲۱۶
نماینده خبرگان رهبری:

طلاب به فراگیری دروس و تهذیب اخلاق اهتمام داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری گفت: مرحوم آیت الله ملکوتی نه تنها در فقه و بلکه در اصول، فلسفه، تاریخ و علوم مختلف دیگر شهرت داشته و یک فقیه برجسته و ذوالفنون بود.
حجت الاسلام و المسلمين هاشم زاده هريسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم زاده هریسی، نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع طلاب حوزه علمیه حضرت مهدی(عج) شهرستان سراب اظهار داشت: این دیار مهد پرورش علمای بزرگی چون علامه امینی و مرحوم آیت الله ملکوتی بوده است.


وی با اشاره به اینکه علامه امینی و آثار گرانبهای ایشان همچون نگینی در جهان اسلام می درخشد، خاطرنشان کرد: سراب مهد عالمان، دانشمندان و فرزانگان است که مردم باید به وجود چنین اشخاص و دانشمندانی در این خطه از کشورر پهناورمان افتخار کنند.


حجت الاسلام والمسلمین هریسی در ادامه مرحوم آیت الله ملکوتی را سرآمد فقها و مجتهدین حوزه علمیه قم عنوان کرد و با تجلیل از مقام علمی و فقهی آن عالم وارسته، گفت: آن فقیه بزرگوار نه تنها در فقه و بلکه در اصول، فلسفه، تاریخ و علوم مختلف دیگر ید طولا داشته و یک فقیه برجسته و ذوالفنون بود.


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه طلاب جوان برای تأثیر‌گذاری و ایفای نقش بهترشان در جامعه باید تهذیب و مراقبه نفس را در اولویت کار خود قرار دهند، افزود: طلاب بایستی با توجه به نیاز روز جامعه در پاسخگویی به نیازهای اجتماعی در امر مباحث اخلاقی و طهارت نفس پیش قدم باشند تا بتوانند نقش خود را در جامعه به درستی ایفا کنند.


وی ادامه داد: طلاب جوانی که سال‌های اولیه طلبگی را سپری می کنند، به هیچ چیز دیگر همچون مقام و مسؤولیت نیندیشند و از مسائل متفرقه مانند کارهای سیاسی و حاشیه‌ای اجتناب نمایند بلکه صرفاً طلبه باشند و علم بجویند.


حجت الاسلام والمسلمین هریسی افزود: طلاب باید در ایام تحصیل فقط به مباحث درسی خود بپردازند و ذهن خود را در راستای مباحث فقهی و دروس حوزوی خرج کنند چرا که ذهن مشوش و پراکنده در کسب علوم دینی نمی‌تواند موفق باشد، طلاب بایستی به فراگیری دروس و تهذیب اخلاق اهتمام داشته باشند، باید به صورت عمقی سرمایه‌های علمی خود را ارتقا دهند.


وی با بیان اینکه طلاب باید در دو عرصه همزمان فعال باشند، افزود: یکی کوشش و تلاش در مسیر علم اندوزی و تقویت علمی و دومی تزکیه نفس و خودسازی می باشد، چراکه علم و تزکیه دوبال قوی و متوازن هستند که هر انسانی را به بلندای افقهای مادی و معنویت اوج می دهند و اگر یکی از این بالها در انسان نباشد کار انسان لنگ خواهد بود و به جایی نمی رسد زیرا عمل بدون علم مانند سیر در طریق خلاف مقصد است، هرچه پیش برود انسان را از مقصد دورتر می سازد.


عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه علم بدون عمل انسان را به مسیر گناه و فساد می کشاند، گفت: از تمامی طلاب علوم دینی انتظار می رود که ذهنتان را هرگز مشغول امور مادی نسازید، چراکه شخصیت شما بالاتر از دنیا و مقام و مسؤولیت های قراردادی دنیوی است./935/پ203/ب

ارسال نظرات