۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۲۱۷۱۳۷
نماینده خبرگان رهبری:

اعتدال محدود به یک جناح و گروه سیاسی نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین هریسی، گفت: اعتدال محدود به یک جناح و گروه سیاسی نیست، بلکه یک موضوع فراجناحی است و اصول گرا و اصلاح طلب هر دو باید اعتدال داشته باشند.
حجت الاسلام و المسلمين هاشم زاده هريسي عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع تعدادی از مسؤولان شهری با تأید بر این‌که اینکه حضرت علی(ع) در جنگ ها بر رعایت حقوق دولت و مردم بر همدیگر تاکید داشتند، اظهار داشت: اصلاح ساختارهای فرهنگی و نهادینه کردن ارزش انسانی و اسلامی رسالت مسؤولان است.


وی محبت و اعتدال را دو حلقه مفقوده در کشور دانست و افزود: این دو حلقه متأسفانه از زنجیره جامعه اسلامی ما مفقود شده و مشکلات اخلاقی و سیاسی فراوانی به بار آورده و انسجام ملی ما را به هم زده است، باید به جای تندروی، افراط گرایی، کینه توزی، خصومت، نفرت، تهمت و افترا که متاسفانه به غلط ارزش گرایی، اصول گرایی و انقلابی گری تلقی شده است، جایگزین شود.


نماینده خبرگان رهبری، با بیان این‌که بیشتر مشکلات داخلی، بین المللی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور ناشی از این دو حلقه مفقوده است، گفت: جای تأسف است که عده ای با تندروی در جامعه فعالیت می کنند غافل از اینکه تندروی مشکلاتی بر سر جامعه می آورد که خودشان نیز ضربه می خورند.


حجت الاسلام والمسلمین هریسی در پایان با تأکید بر این‌که اعتدال محدود به یک جناح و گروه سیاسی نیست، تصریح کرد: اعتدال یک موضوع فراجناحی است و اصول گرا و اصلاح طلب هر دو باید اعتدال داشته باشند.


اختلاف شورا با شهرداری جامعه را به اختلاف می کشاند


نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری همچنین امروز در حاشیه بازدید از امکانات مجموعه تفریحی ائل گلی، با قدردانی از تلاش های شهرداری در توسعه نشاط اجتماعی و معنوی در شهر اظهار داشت: اختلاف در میان اعضای شورای اسلامی و شهرداری به مدیریت شهری، همچنین اخلاق جامعه آسیب جبران ناپذیری وارد می کند.


وی با بیان این‌که اختلاف شورا با شهرداری جامعه را به اختلاف و دو دستگی می کشاند، گفت: مدیران شهرداری باید با ایجاد ارتباط قوی با مردم و زمینه سازی برای دسترسی آسان آنان به مدیران شهرداری ها موجبات بسیاری از فرصت طلبی ها در شهر را از بین ببرند ضمن اینکه در مراجعات مردمی باید تسهیل و تسریع، تکریم آنان و اعتماد سازی را مورد توجه جدی قرار دهند.


حجت الاسلام والمسلمین هریسی در ادامه خدمت رسانی به مردم و مبارزه با فساد را وظیفه مدیران شهرداری دانست و گفت: خدمت صادقانه به مردم موجب ارتقای اعتماد و تعامل ملت با نظام اسلامی خواهد شد، در حقیقت شهرداری ها ویترین خدمات نظام به مردم هستند.


تأمین امنیت شغلی و معیشت کارگران موجب ارتقای بهره روی می شود


نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری همچنین امروز در جمع کارگران شرکت ایران خودرو تبریز اظهار داشت: برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان باید برادرانه کنار هم قرار گیریم و بستری برای کار و تولید و احقاق حقوق کارگران فراهم کنیم.


وی با تأکید بر این‌که تأمین امنیت شغلی و معیشت کارگران موجب ارتقای بهره روی و تولید خواهد شد، تصریح کرد: اگر فرهنگ کار در جامعه به این شکل معنا شود، آن وقت مقام کارگر جایگاه واقعی خود را پیدا و از سِمت های مسوولان زیباتر شده و همه به دنبال آن هستند تا به مقام کارگر برسند.


حجت الاسلام والمسلمین هریسی با بیان این‌که اسلام به کار و کارگر به عنوان ابزاری برای کسب روزی حلال نگاه می کند، گفت: ارتقای شخصیت و کرامت انسان ها در جوامع اسلامی در گرو توجه به دو اصل مهم رحمت و محبت است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات