۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۲۱۶۷۵۵
استاد حوزه علمیه:

بزرگترین درس سبک زندگی جعفری رجوع به قرآن است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای جامعه المصطفی در تبیین سبک زندگی درمکتب امام صادق(ع)، گفت: بزگترین درس سبک زندگی جعفری رجوع و اهتمام به قرآن کریم است.
شهادت امام صادق (ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسین شهامت، مدرس حوزه و عضو شورای جامعه المصطفی در جمع زائران و مجاوران رضوی در رواق امام خمینی(ره) به تبیین موضوع سبک زندگی در مکتب امام صادق (ع)  پرداخت و با بیان اینکه محکم ترین و مستدل ترین مکتب، مذهب جعفری امام صادق(ع) است، اظهار داشت: با توجه به این روایت امام صادق(ع) که می فرمایند: شیعیان ما مایه زینت ما باشند، اگر اخلاق و کردار ما متفاوت با معیارهای مورد نظر ایشان باشد، باید خود را تربیت کرده و رشد دهیم تا به آن چیزی که مد نظر آن امام همام است برسیم.

 

وی اهتمام به قرآن کریم را بزگترین درس از سبک زندگی جعفری عنوان کرد و افزود: یکی از محورهای زندگی امام جعفر صادق(ع) رجوع به قرآن است و مسأله قرآن محوری مهمترین مسأله در تربیت شاگردان با عظمتی است که امام(ع) تربیت کرده اند.

 

حجت الاسلام شهامت با تاکید براینکه برای سالم بودن جامعه و ممانعت مفاسد اخلاقی چون بی حجابی به فرموده امام جعفر صادق(ع) نیازمند گسترش قرآن در جامعه هستیم، افزود: از آن جا که ریشه همه گرفتاری ها غفلت از خداست کسی که هر شب 10 آیه از قرآن کریم بخواند از غافلون نوشته نمی شود.

 

وی به ترویج قرآن کریم در بین جوانان اشاره کرد و افزود: جوانان بر خلاف ظاهر برخی از آنان حق پذیرند و دلشان نورانی و روشن است؛ قرآن با گوشت و خون او مخلوط و وجود فکر او قرآنی می شود و دلیل ارتکاب گناه از سوی برخی دور شدن از قرآن است.

 

وی در خصوص پاسخ این سوال که «مگر نبی مکرم اسلام(ص) موسس مذهب شیعه است، چرا به امام صادق(ع) رییس مذهب شیعه اطلاق می شود» گفت: در عصر امام جعفر صادق(ع) فرقه و مذاهب مختلف بروز و ظهور کردند، چون شافعی و پیروان ابوحنیفه فرقه فرقه شدند.

 

دبیر مشاوران منطقه‌ای جامعه‌المصطفی ادامه داد: در این جریان پیروان اهل بیت(ع) دست به دامان مباحثات، اخلاق و تفکر امام جعفر صادق(ع) و سبب رشد مکتب جعفری شدند که مکتب جعفری در واقع همان مکتب و مذهب پیامبر(ص)است.

 

این مدرس حوزه علمیه افزود: شرایطی پیش آمد که امام و پدر ایشان شاگردانی تربیت کردند گه امروز ما با اینکه پیرو مذهب جعفری هستیم افتخار می کنیم؛ چاپ کتاب های بسیار و برگزاری جلسات متعددی در این زمینه صورت گرفت که از جمله آن می توان به مباحثات علامه طباطبائی با دانشمند فرانسوی که به صورت کتابی با عنوان «شیعه در اسلام» اشاره کرد./9312/پ202/ب4

ارسال نظرات