۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۱۶۴۵۱
خطیب جمعه اصفهان:

شعار عدم تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها مخالف نظر اسلام است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به این که دولت در مسأله حجاب، دین و امور مذهبی کوتاه آمده است، خطاب به رییس جمهور گفت: در حاکمیت حکومت اسلامی و نظام ولایت فقیه، این گونه رفتارها قابل قبول نیست.
آيت الله طباطبايي نژاد، نماينده ولي فقيه و امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، امروز در خطبه‌‌های عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به 26 مرداد، سالروز بازگشت نخستین گروه از آزادگان به میهن ایران اسلامی گفت:‌ امروزه با دیدن صحنه های جنایتکارانه گروه تروریستی داعش و پستی و پلیدی که آنها از خود بروز می دهند یاد جنایتهای صدام و خلق و خوی پلید آنها در دوران دفاع مقدس در اذهان تداعی می شود.

 

وی در ادامه با بیان جمله ای از امام راحل، که آزادگان با رفتار خود در دوران اسارت، امام زمان را شاد کردند، تصریح کرد: امام راحل فرمودند رفتار و اعمال این آزادگان و ایستادگی آنها در برابر این ستمکاران باعث شد که ما در برابر این همه ایثار و ایستادگی خجالت زده باشیم.

 

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به این که دولت در مسأله حجاب، دین و امور مذهبی کوتاه آمده است، خطاب به رییس جمهور گفت: در حاکمیت حکومت اسلامی و نظام ولایت فقیه، این گونه رفتارها قابل قبول نیست.

 

نماینده ولی فقیه در اصفهان با بیان این که نظر مخالف وزیر در برنامه تفکیک جنسیتی دانشگاه ها مخالف نظر اسلام است، تصریح کرد: این که مسؤولان عالی دانشگاه آزاد، جویای علت جداسازی و تفکیک جنسیتی در برخی از دانشگاه‌های آزاد کشور همچون اصفهان هستند نشان دهنده این است که متأسفانه عده‌ای از دولتمردان و مدیران کنونی گویا نه تنها درس خود را در آمریکا و غرب خوانده‌اند بلکه دین‌شان را هم از آمریکا گرفتند.

 

امام جمعه اصفهان در ادامه به 28 مرداد سالروز کودتای آمریکایی انگلیسی سال 1332 اشاره کرد و گفت: با مرور تاریخ و اتفاقات آن زمان باید متوجه شویم که شعار جدایی دین از سیاست توطئه دشمن علیه حاکمیت اسلام است و در حاکمیت اسلامی دین با سیاست و سیاست با دین پیوندی ناگسستنی دارد.

 

وی با اشاره به سقوط هواپیمای اخیر به بازماندگان و خانواده‌های کشته‌ شده‌ها تسلیت گفت و از دستور رییس جمهور مبنی بر توقف پرواز این نوع هواپیماها تشکر کرد.

 

امام جمعه اصفهان در خطبه های اول نماز جمعه با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) که هم غنای مالی و هم فقر مالی موجب لغزش و انحراف فرد می‌شود ابراز داشت: غنای مالی موجبات لغزش شخص را در صورت جهالت بیشتر فراهم می‌کند.

 

وی افزود: بر طبق روایات ائمه اطهار اگر دنیا و نعمت و مادیات به دست عاقل باشد خوب و ارزشمند و چنانچه به دست نادان بیفتد مضر است.

 

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: این که غنای مالی موجب لغزش انسان می‌شود هرگز به معنای مذمت ثروتمندی و سرمایه‌داری نیست بلکه وابستگی و دلبستگی به دنیا، مادیات و ثروت موجب مذمت شدن آن می‌شود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در اصفهان در ادامه دین اسلام را دینی دانست که همواره بر کسب رزق حلال بر فرد مسلمان تأکید و سفارش می‌کند.

 

وی دنیا را بازاری برای تجارت مؤمنین برشمرد و گفت: ذکر قیامت، مرگ، مریضی و ضعف بدنی انسان و ناتوانی فرد هشدارهایی را بر عدم وابستگی و دلبستگی به دنیا می‌دهد./939/پ202/ب4

ارسال نظرات