۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۲۱۶۰۴۸

اخبار وقفی سیستان و بلوچستان

خبرگزاری رسا ـ اعطای کمک مالی برای مرمت و بازسازی به 400 مسجد سیستان و بلوچستان، تقدیر از اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زابل بواسطه ثبت موقوفات جدید و بازرسی و نظارت ستادی از ادارات اوقاف استان، عناوین خبرهای وقفی استان سیستان و بلوچستان است.
سازمان اوقاف و امور خيريه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، عباس عباسی معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه سستان وبلوچستان اعلام کرد: در سال جاری از محل اعتبارات دولتی سال 92 با همکاری معاونت برنامه ریزی استانداری از محل اعتبارات دولتی برای مرمت و تعمیر 400 مسجد تشیع و تسنن استان کمک مالی اعطاء شد.

 

عباسی، افزود: این مساجد شامل مساجد تشیع و تسنن می باشد که با شناسایی نیاز آنها برای مرمت و بازسازی و تعمیرات از سال 92درخواست کمک داشته اند و در این اداره کل پرونده تشکیل داده و سابقه فعالیت و نیاز مالی این مساجد برای اوقاف سیستان وبلوچستان محرز بوده است.

 

معاون اداره کل اوقاف سیستان و بلوچستان، گفت: مساجد بسیار زیادی در استان وجود دارد که در این اداره کل تشکیل پرونده نداده اند و سابقه ای از آنها موجود نمی باشد و به همین دلیل این اداره کل قادر به اعطای کمک مالی به آنها نمی باشد و لازم است هیئت امناء یا واقف آن مسجد درصورت حیات، به منظور شناسایی این اماکن مذهبی و موقوفه به این اداره کل مراجعه نموده و سابقه فعالیت خود را در این اداره کل بصورت قانونی ثبت نمایند تا این مدیریت بتواند برای ارائه خدمات و کمک های دولتی به آنها اقدام عاجل و ضروری ارائه نماید.

 

وی، خاطرنشان کرد: از دیگر خدمات این اداره کل به مساجدی که دارای پرونده تشکیلاتی در اوقاف هستند می توان به بهره مندی از اشتراک رایگاه آب و برق و بیمه نمودن خادم مسجد نام برد.

 

 تقدیر از اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زابل بواسطه ثبت موقوفات جدید

 

 قرارگاه وقف جدید سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بواسطه وقوع وقف های جدید و ثبت در سامانه جامع اطلاعاتی از اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زابل تقدیر کرد.  

 

حجت الاسلام جواد خلیلی، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زابل، با اعلام این مطلب، اظهار داشت: در سال جاری شهرستان زابل بواسطه وقوع 14 وقف جدید و ثبت وقف نامه های این موقوفات در سامانه جامع اطلاعات موقوفات و اماکن متبرکه کشور از سوی قرارگاه وقف جدید سازمان اوقاف مورد تقدیر قرار گرفت.

 

وی، افزود: وقف های صورت گرفته شامل زمین تجاری، کشاورزی، منزل مسکونی با نیات عام المنفعه فرهنگی ، مذهبی و اجتماعی می باشد و جمعاً با ارزش میلیارد ها ریال می باشد.

حجت الاسلام خلیلی، بیان داشت: پراکندگی این موقوفات در پهنه سیستان از زابل تا شهرهای اطراف آن می باشد و حتی دو مورد از این موقوفات در شهرستان طبس می باشد که واقف برای مردم سیستان وقف کرده است .

 

بازرسی و نظارت ستادی از ادارات اوقاف سیستان وبلوچستان انجام شد

 

بازرسی ستادی از ادارات اوقاف استان سیستان و بلوچستان با هدف سنجش عملکرد چهار ماهه و میزان تحقق برنامه ای اهداف سالجاری، انجام شد.

 

حجت الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: پس از تهیه و تدوین گزارش عملکرد برنامه ای سه ماهه نخست سال جاری توسط ادارات و واحد های اجرایی اوقاف استان به منظور بررسی نقاط قوت و ضعف و شناسایی موانع پیشرفت کار، تیم بازرسی متشکل از معاونین و کارشناسان بازرسی تشکیل شد و با عزیمت به ادارات اوقاف استان از نزدیک روند پیشرفت برنامه اجرایی مصوب سال 93 مورد بازبینی قرار گرفت.

 

وی، گفت: برنامه مصوب و اجرایی سال 93 اداره کل اوقاف استان متشکل از 800 عنوان برنامه می باشد و توسط تیم بازرسی بصورت مستمر در کل استان و در سطح ادارات اوقاف مورد بازبینی و رصد قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام تدینی، افزود: انجام برنامه های فرهنگی، اجرای نیات واقفین، انجام امورات حقوقی و ثبتی موقوفات، انجام فعالیت های عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه از جمله موارد کلان برنامه اجرایی اوقاف در استان سیستان و بلوچستان است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: هدف از بازرسی، مواخذه و عتاب نیست بلکه در نقطه مقابل کشف نقاط ضعف و قوت در اجرای برنامه و ارائه راهکارهای مفید و موثر برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده برای توسعه و احیای موقوفات و بقاع متبرکه استان و همچنین ترویج فرهنگ وقف و سبک زندگی اسلامی وفاطمی در جامعه می باشد./1311/پ203/ب

ارسال نظرات