۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۲۱۵۹۹۲
نماینده ولی فقیه در سمنان:

تلاش برای خود کفایی و پیشرفت کشور حکم جهاد را دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تأکید بر اینکه مراکز آموزش عالی در کنار وظایف علمی و آکادمیک خود باید به رشد دینی و اعتقادی دانشجویان و جامعه توجه کنند و بدانند علم و دانش سودمند باید رنگ خدایی داشته باشد.
امام جمعه سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد شاهچراغی امام جمعه سمنان، پیش از ظهر امروز در دیدار با مسؤول نمایندگی ولی فقیه، سرپرست و هیئت رییسه دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان که در محل دفتر ایشان برگزار شد، اظهار داشت: امروز نسل جوان و دانشجوی ما به شدت نیازمند توجه مسؤولان دانشگاهها و آموزش عالی کشور به مسئله تهذیب و رشد دینی و اعتقادی این نسل آینده ساز است.

 

وی با تأکید بر جایگاه دین در آموزش عالی ایران اسلامی تصریح کرد: دانشگاه ها و اساتید و اداره کنندگان این مراکز علمی فرصت بسیار مناسب و مغتنمی برای پرورش صحیح جوانان و آینده سازان این مرز و بوم و رشد و تعالی جامعه در اختیار دارند که موظفند به بهترین شکل از آن استفاده کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان فعالیت های گسترده دانشگاه آزاد اسلامی را یک مجاهدت علمی خواند و اضافه کرد: کشور ما امروز در شرایط بسیار حساسی قرار دارد که دشمنان زیادی دل به شکست این نظام و مردم بسته اند، در این شرایط هر تلاشی برای خود کفایی و پیشرفت کشور حکم جهاد را دارد و نقش دانشگاه ها با جهاد علمی و تلاش های روز افزون خود در رسیدن به این مهم کلیدی است.

 

علم بدون تقوا موجب نابودی جامعه انسانی می شود

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان نیز در این دیدار با بیان اینکه این دانشگاه همواره تلاش می کند با به کارگیری اساتید متعهد و متدین پاسدار آرمان های انقلاب اسلامی باشد، افزود: مجموعه دانشگاه آزاد به خوبی واقفند که دانشجو تحت تأثیر اساتید خود قرار دارد از این رو باید از اساتید متعهد و دیندار استفاده کند.

 

حجت الاسلام رضا کهساری با اشاره به اینکه علم بدون تقوا موجب نابودی جامعه انسانی میشود خاطر نشان کرد: متآسفانه اساتید غیر متعهد باتفکراتی مخالف مبانی دینی و اعتقادی ما زیان های بسیاری برای جامعه دانشجو و جوانان کشورمان به ارمغان می آورند.

 

وی با بیان این نکته که مجموعه دانشگاه آزاد اشلامی و فعالیت های گسترده آن از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و تأکید کرد: در برهه ای از زمان عده ای از افراد برای تخریب جایگاه این دانشگاه در جامعه تلاش کردند که همچنان اثرات آن در بخش هایی از کشور و برخی تفکرات وجود دارد، حال آنکه دانشگاه آزاد اسلامی به ویژه در استان سمنان هیچ فعالیتی مغایَر با اهداف عالی نظام اسلامی انجام نداده است/977/پ202/ب

ارسال نظرات