۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۲۱۵۹۱۲

تولید 58 اثر چاپی برای زن و خانواده از سوی مرکز تحقیقات زن و خانواده

خبرگزاری رسا ـ مرکز تحقیقات زن و خانواده در راستای فعالیت‌های خود در زمینه مطالعات زن و خانواده به تولید 58 اثر چاپی در این زمینه اقدام کرده است.
مرکز  تحقيقات زن و خانواده

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز تحقیقات زن و خانواده در راستای فعالیت‌های خود در زمینه مطالعات زن و خانواده در کنار سایر فعالیت‌های اجتماعی در بخش فرهنگی و اجتماعی به تولید 58 اثر چاپی در این زمینه اقدام کرده است.

 

این مرکز تا‌کنون به چاپ 28 عنوان کتاب با موضوع زن و خانواده در موضوعات متنوع اقدام کرده است که می‌توان از آن بین به کتاب‌های«جایگاه خانواده و جنسیت در نظام تربیت رسمی»، «جنسیت و نفس» و «زن در اسلام» اشاره کرد.

 

خشونت علیه زنان و فمنیسم در قاب کتاب

 

این مرکز در بخش دیگری از تولید کتاب، به موضوع خشونت علیه زنان پرداخته و در مجموع چهار عنوان کتاب منتشر کرده است.«مقابله با خشونت خانگی علیه زنان»، «خشونت خانگی علیه زنان، بررسی علل و درمان، با نگرش به منابع اسلامی»، «آسیب‌شناسی خانواده؛ مقالات و گفت‌و‌گوها» و «جنگ علیه خانواده».

 

فمنیسم از جمله مکاتبی است که در آن داعیه برابری حقوق زنان و مردان در مکاتب مختلف فکری دیده می‌شود. این مرکز در کنار چاپ آثار خود کتاب‌هایی با عناوین «ماخذ‌‌شناسی فمنیسم» و «فمنیسم؛ تاریخچه، نظریات، گرایش‌ها و نقد» و «فمنیسم و دانش‌های فمنیستی» منتشر کرده است.

  

مسأله حجاب چیست؟

 

مرکز تحقیقات زن و خانواده در ادامه فعالیت‌های خود«‌نظام اسلامی و مساله حجاب؛ مجموعه مقالات و گفت‌وگو‌ها» را برای مطالعه زنان به چاپ رسانده است. همچنین «نظام اسلامی؛ مساله روسپی‌گری، مجموعه مقالات و گفت‌و‌گو» از دیگر عناوین کتاب‌های این مرکز به‌شمار می‌رود.

 

تصویری از زنان در مجلات

 

‌در بخش دیگری از فعالیت‌های فرهنگی این مرکز انتشار 30 مجله علمی و تخصصی نیز دیده می‌شود.

 

‌مروری بر عناوین این مجلات نشان می‌دهد تمامی آنها به بخشی از رویکرد زنان در جامعه می‌پردازند. در این بین می‌توان به چاپ «تحولات سبک زندگی زنان در ایران»، «درباره تفکیک فضا‌های آموزشی»، «گفتمان خانواده؛ضرروت‌ها و بایسته‌ها» و «زنان و اوقات فراغت» اشاره کرد.

 

مجله تخصصی«زن،خانواده، سیاست»، «بانوان و تبلیغ دینی» و «خانواده و کالاهای فرهنگی جدید» از دیگر مجلات منتشر شده از سوی این مرکز است./998/د102/ق

ارسال نظرات