۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۲۱۵۸۱۴
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

شبکه های ماهواره‌ای غرب سود محور هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه تبریز، گفت: استراتژی رسانه ملی ایران میل، نیاز و مصلحت مخاطب است در حالی که غرب در ساخت برنامه مصلحتی برای مخاطب هیچ جای جهان اهمیت قائل نیست.
شبکه هاي ماهواره اي2

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حمید صبری، کارشناس علوم ارتباطات و رسانه امروز در جمع تعدادی از بسیجیان فعال مساجد تبریز با اشاره به این‌که آسیب‌های رسانه های غربی برای مردم اطلاع رسانی نشده است، اظهار داشت: امروز ملت ایران در مواجه با بمباران اطلاعاتی رسانه های ماهواره ای و سایبری غرب قرار دارند.

 


وی با بیان این‌که امروزه 370 ماهواره، فرکانس 13 هزار شبکه تلویزیونی و رادیویی را به سراسر نقاط جهان پخش می کنند، خاطرنشان کرد: 30 تا 35 ماهواره در آسمان ایران جولان می دهند که بیش از سه هزار شبکه تلویزیونی را برای مردم سراسر نقاط ایران پخش می کنند، این تعداد شبکه در هر سال 50 میلیون ساعت برنامه پخش می کنند که اخیرا به 58 میلیون ساعت افزایش یافته است.

 


مؤلف دایره المعارف روابط عمومی ادامه داد: ماهواره ها در زمینه های متنوعی چون مخابرات، تحقیقات کاربردی، زیست شناسی، ژنتیک، ستاره شناسی، بررسی منابع زیر زمینی، فعالیت های صنعتی، نظامی و جاسوسی، هواشناسی، اکتشافات و ده‌ها زمینه دیگر استفاده می شوند. نخستین ماهواره در 12 مهر سال 1336 هجری شمسی از سوی روس ها به فضا فرستاده شد و بعد آمریکائی ها در سال 1958 اولین ماهواره خود را به فضا پرتاب کردند.

 


حجت الاسلام صبری یادآور شد: قدرت ماهواره ها از دو جهت تکنولوژی پیشرفته و محتوایی قابل بررسی هستند، چون این تکنولوژی برای هدف مشخصی ساخته شده است، سیاست، هوشیارسازی، اطلاع رسانی و پژوهش بخش های مثبت ماهواره است اما جنبه های تخریبی آن بیشتر از آن چیزی است که ما فکر می کنیم.

 


وی تصریح کرد: سازندگان برنامه شبکه های ماهواره ای، اتاق های فکر غربی هستند، باید دانست که شبکه های غربی سود محور هستند نه مصلحت محور. از این جهت استراتژی رسانه ملی ایران میل، نیاز و مصلحت مخاطب است در حالی که غرب در ساخت برنامه مصلحتی برای مخاطب در هیچ جای جهان اهمیت قائل نیست و به دنبال مسخ هویت است.

 


این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: رهبر انقلاب در سال های گذشته کلید واژه‌هایی چون توطئه فرهنگی، تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و ده‌ها واژه دیگر را جهت هوشیاری مسؤولان امر به کار برده اند، طبق آمار 164 شبکه فارسی زبان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران برنامه دارند که به صورت مستقیم 700 ساعت آن در سال 1391 علیه رهبری نظام بوده است.

 


حجت الاسلام صبری خاطرنشان کرد:در شبکه های فارسی زبان به صورت مستقیم و غیرمستقیم مفاهیمی چون توکل، انتظار، مهدویت، دعا، قضا و قدر، تعبد و دین مداری به روش های گوناگون علمی، دینی، و یا حتی طنز مورد حمله شدید شبکه های ماهواره ای متعدد هستند و در مقابل فحشا و بی بندو باری و ناهنجاری های متناسب با آن ترویج می شود.

 


وی با اشاره به اینکه هدف نهایی شبکه های ماهواره ای معاند جمهوری اسلامی، براندازی نظام است، گفت: همه شبکه های ماهواره ای از شبکه به ظاهر اسلامی گرفته تا شبکه های مبتذل، همه اطلاعات آلوده تولید می کنند. متأسفانه امروز این دجالواره وارد خانه برخی متدینین نیز شده است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات