۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۱۵۶۳۹
امام جمعه بیرجند مطرح کرد؛

مقوله فرهنگ در خراسان جنوبی مورد بی توجهی قرار گرفته است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که متاسفانه فرهنگ در فرهنگی ترین استان کشور به فراموشی سپرده شده است، گفت: بی توجهی به فرهنگ و مفاخر در درازمدت زمینه بی هویتی و عقب ماندگی استان را فراهم خواهد کرد.
حجت الاسلام علي رضايي امام جمعه بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند،در خطبه های نماز جمعه امروز با بیان این که تقوا مهم ترین عنصر در زندگی یک انسان مومن است، افزود: شخص مومن تقوا را در همه امور سرلوحه زندگی خود قرار داده و در زندگی به نحوی مراقب رفتار و کردار خویش است که عنصر تقوا را به عنوان مهم ترین بعد از زندگی یک مسلمان زیر پا نگذارد.

 

وی با بیان این که حاکم شدن تقوا بر زندگی انسان ها موجب افزایش آرامش، نظم و مهربانی در جامعه می شود، ادامه داد: عدالت اجتماعی و رضایت انسان ها از یکدیگر و از خداوند مهم ترین ثمره تقوا در بعد زندگی اجتماعی و فردی است.

 

امام جمعه بیرجند با توصیه مردم بر رعایت عنصر تقوا در اعمال خویش به مناسبت های هفته اشاره کرد و ادامه داد: روز خبرنگار و شهادت شهید صارمی از مناسبت های مهم هفته است که مردم باید بدانند این خبرنگاران هستند که با زحمت شبانه روزی و صداقت خود زمینه توسعه کشور را فراهم می کنند.

 

وی با بیان این که خبرنگاران مسلمان همواره در کار خود به عنصر امانت داری و صداقت آراسته هستند، گفت: خبرنگاران با بیان مشکلات مردم و درخواست رسیدگی به این مشکلات از مسؤولان زمینه ساز افزایش امنیت و توسعه در کشور می شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با اشاره به این که خبرنگاران قشری هستند که با سوختن شمع وجودی خود فر هنگ و ایمان را در جامعه افزایش می دهند، گفت: متاسفانه مقوله فرهنگ در خراسان جنوبی به وسیله مسؤولان مورد بی توجهی قرار گرفته و خبرنگاران باید در این زمینه مطالبه گری بیشتری از مسؤولان داشته باشند.

 

وی با بیان این که در شورای  فرهنگ عمومی خراسان جنوبی تصمیمات مهمی برای رونق فرهنگی استان گرفته شده است، تاکید کرد: یکی از مصوبات شورای فرهنگی عمومی خراسان جنوبی نامگذاری فرودگاه بیرجند به نام شهدای عبادی است که متاسفانه با گذشت چهار سال همچنان این مصوبه در استان مورد غفلت مسؤولان است.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به این که باید گام مهمی در راستای توسعه فرهنگی و اقتصادی استان برداشته شود، افزود: بی توجهی در زمینه صنعت و فرهنگ در استان در آینده ای نه چندان دور چهره استان را بیشتر از گذشته با محرومیت، فقر و بیکاری عجین خواهد کرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین رضایی بیرجندی با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور به چهار محال بختیاری، ادامه داد: باید سفرهای استانی  رییس جمهور برای مردم نقاط مختلف کشور مایه خیر و برکت، تحول و توسعه اقتصادی باشد و رییس جمهور باید بیش از گذشته مسؤولان استانی  را برای حل هرچه سریعتر مشکلات مردم ترغیب کند.

 

وی همچنین با اشاره به سالروز پیروزی مقاومت لبنان با بیان این که بنابر وعده خداوند همواره پیروزی بر دشمنان نصیب مومنان خواهد شد، یادآور شد: مردم مظلوم غزه هم با پایداری سرانجام پیروزی را برای خود به ارمغان خواهند آورد./968/پ202/ب

 

ارسال نظرات