۰۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۲۱۴۸۹۲
امام جمعه مرند:

دارندگان بمب‌های فسفری باید خلع سلاح شوند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نعمت‌زاده با اشاره به پیش‌شرط خلع سلاح مقاومت اسلامی برای برقراری آتش‌بس گفت: دارندگان بمب‌های فسفری باید خلع سلاح شوند.
غزه

حجت الاسلام علی نعمت‌زاده، امام جمعه مرند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به تلاش غرب و سران رژیم صهیونیستی برای برقراری آتش‌بس به واسطه طرح مصر اظهار داشت: غرب در شرایطی از خلع سلاح مقاومت سخن می گوید که چشمان خود را به روی جنایات اخیر رژیم صهیونیستی بسته است.


وی با اشاره به استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح‌های غیرمتعارف جنگی در غزه خاطرنشان کرد: هدف قرار گرفتن مناطق الشجاعیه و الزیتون با بمب‌های فسفری این رژیم اشغالگر مسأله ای نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت، رژیم صهیونیستی در سال 2008 نیز از این بمب ها علیه مردم غزه استفاده کرد و موجب قتل‌عام صدها نفر شد.


امام جمعه مرند با بیان این‌که این بمب‌ها تأثیرات سوء دراز مدت بر جسم و روان مردم آسیب دیده خواهد گذاشت، تصریح کرد: فسفر سفید ماده‌ای هواسوز است که اگر روی اعضای بدن انسان بیفتد تا عمق بدن را می‌سوزاند و خاموش نمی‌شود، حتی استخوان را هم می‌سوزاند.


حجت الاسلام نعمت‌زاده با تأکید بر این‌که این ماده جزو تسلیحات کشتار جمعی قرار دارد و دود سمی آن مشکلات حاد تنفسی در حد خفگی یا سوختن ریه‌ها می‌کند، افزود: حال سؤال این جاست که آیا مقاومت اسلامی باید خلع سلاح شود یا رژیمی که انواع سلاح‌های کشتار جمعی و ممنوعه را در اختیار دارد؟.


وی با تأکید بر اقدام سریع مجامع بین المللی برای خلع سلاح رژیم صهیونسیتی افزود: علاوه بر این سلاح های ممنوعه، این رژیم دارای صدها کلاهک هسته‌ای است که امنیت منطقه را به مخاطره انداخته است، زمان آن رسیده که وجدان های آزاده و بیدار بشری با هر وسیله ممکن رژیم صهیونیستی و حامیانش را تحت فشار قرار دهند.


امام جمعه مرند خواستار توقف سریع حملات بی رحمانه رژیم صهیونیستی به غزه شد و گفت: سران کشورهای اسلامی بایستی هر چه زودتر در جهت رفع محاصره باریکه غزه و رساندن کمک های بهداشتی، و انسان دوستانه تلاش کنند، وظیفه اسلامی و انسانی همگان مقابله با جنایات ضدبشری اسرائیل است.


حجت الاسلام نعمت‌زاده در پایان با تأکید بر تحریم کالاهای اسرائیلی در کشورهای اسلامی گفت: ملت‌های مسلمان و بیدار باید مبادلات سیاسی و اقتصادی خود با این رژیم کودک‌کش را قطع کنند، ضمن این‌که محاکمه رژیم صهیونیستی در دادگاه‌های بین‌المللی به عنوان جنایتکار جنگی باید هر چه سریع‌تر پیگیری شود./935/ت302/ب

ارسال نظرات