۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۲۱۴۷۵۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

عید فطر جشن پاداش الهی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: عید فطر عید پایان یافتن رمضان نیست بلکه تولد و برآمدن انسانی نو از تیره گی های خویشتن و جشن پاداش الهی است.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر گفت: عید فطر عید پایان یافتن رمضان نیست بلکه تولد و برآمدن انسانی نو از تیره گی های خویشتن و جشن پاداش الهی است.

 

حجت الاسلام شکریان افزود: حفظ دستاوردهای ماه مبارک رمضان و تداوم حال و هوای این ماه ارزشمن الهی مهم ترین وظیفه روزه دار بعداز ماه مبارک رمضان است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که انسان مؤمن در ماه پربرکت رمضان فرمان خداوند را اطاعت می کند، آنچه خداوند واجب کرده است مو به مو انجام می دهد، رنج گرسنگی و تشنگی و تربیت نفس و عبادت حق را تحمل می کند و لذت ترک گناه را درک می کند، گفت: هر کس که در این ماه در رسیدن به حق و کسب رضای معبودگری سبقت را برده باشد، سهم بیشتری از برکات خوان گسترده عید سعید فطر خواهد داشت.

 

امام جمعه موقت بابل با بیان این که عید فطر روزی است که روزه داران پاداش یک ماه عبادت و کوشش خود را دریافت می کنند و عیدی می گیرند، خاطرنشان کرد: پاداش روزه داران بخشش گناهان و خشنودی حضرت حق است، پس باید به هوش باشیم که پس از پایان این ماه مبارک در کارنامه اعمال خود جز نیکی نیاریم و در زمین مصفای دل جز بذر خوبی نکاریم.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که عید سعید فطر از بزرگ ترین و مهم ترین اعیاد اسلامی است، گفت: از جمله اعمالی که در این اعیاد سفارش شده است، غسل کردن، جامه نو پوشیدن و عطر زدن و زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) است.

 

وی در ادامه با بیان این که خواندن نماز عید فطر فضیلت بسیار دارد، ادامه داد: پرداخت زکات فطره و حتی جدا کردن آن از قبل هم از اعمال این روز گرامی است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: پرداخت زکات فطره به مستمندان، در صورت تحقق شروط آن، از واجبات موکد است؛ زیرا علاوه بر منافع اجتماعی و اقتصادی که دارد، سبب قبولی روزه و بیمه شدن جسم و جان در برابر پیش آمدهای ناگواری می شود که ممکن است تا سال آینده برای فرد و نزدیکانش پیش آید.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی تصریح کرد: امت اسلامی در روز عید سعید فطر با شرکت در نماز باشکوه این عید به معبود و ولی نعمت خویش نزدیک تر می شوند و با توجه به تفرقه افکنی ها و برنامه ریزی های نظام سلطه و استکباری برای از بین بردن وحدت میان مسلمانان، برپایی این نماز با فضلیت وحدت آفرین خواهد بود و خطبه های نماز عید فطر، عالی ترین و بهترین درس های معنوی برای نمازگزاران است./950/ت302/ب1

ارسال نظرات