۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۱۴۲۷۳
نماینده خبرگان رهبری:

سران کشورهای اسلامی پشتیبانی سیاسی از ملت فلسطین را در اولویت قرار دهند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، گفت: سران کشورهای اسلامی بایستی پشتیبانی سیاسی از ملت فلسطین را در اولویت قرار دهند.
غزه

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع خبرنگاران با تأکید بر حضور گسترده آحاد مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، اظهار داشت: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، روز اعلام خصومت با ظالم و حمایت از مظلوم است.


وی با تأکید بر این‌که تنها اعلام محکومیت در برابر جنایات رژیم صهیونیستی کافی نیست، خاطرنشان کرد: سران کشورهای اسلامی بایستی پشتیبانی سیاسی از ملت فلسطین را در اولویت قرار دهند، ما باید ضمن تبیین مظلومیت ملت فلسطین از سویی و پرده برداشتن از جنایات صهیونیست ها از دیگر سو، به بیان مواضع در این خصوص بپردازیم.


نماینده خبرگان رهبری بهترین و سالم ترین راهکار در یاری به ملت فلسطین را راهکار سیاسی دانست و افزود: مسلمانان جهان باید برای بازگرداندن بیت المقدس به آغوش اسلام فعالیت و با استدلال، استناد و منطق خود این موضوع را همواره پیگیری کنند.


حجت الاسلام والمسلمین هریسی در بخش دیگری از سخنان خود روز قدس را روز برآوردن فریادهای بین المللی بر سر استکبار جهانی و روز خصومت با ظالم و حمایت از مظلوم اعلام کرد و با تأکید بر لزوم حضور گسترده ملت ایران در راهپیمایی روز قدس، اظهار داشت: این حضور شاید تأثیر فوری و آنی نداشته باشد، اما در درازمدت تأثیر خود را خواهد داشت.


وی ضمن محکوم کردن حمله گسترده رژیم صهیونیستی به مردم بی دفاع غزه، خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی در برابر این جنایات و جلوگیری از تکرار آن دارای وظیفه انسانی و اسلامی هستند، بنابر این امروز تکلیف شرعی بر عهده مسلمانان سراسر جهان است تا نسبت به توقف جنایات ظالمانه رژیم صهیونیستی اقدام کنند.


نماینده خبرگان رهبری در پایان با ابراز تأسف از سکوت سازمان های بین المللی در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی، گفت: این مجامع فقط گاهی به محکوم کردن ظاهری اکتفا کرده اند که اعتبار این محکوم کردن ها نیز از بین رفته است، جامعه بین الملل خواستار اقدام عملی سازمان های مدافع حقوق بشر برای توقف حملات خصمانه رژیم صهیونیستی هستند./935/د102/ب4

ارسال نظرات