۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۲۱۳۵۴۱

گریه شدید نوجوان بحرینی در دادگاه آل‎خلیفه

خبرگزاری رسا ـ دادگاه‎های رژیم آل‎خلیفه یک نوجوان یازده ساله بحرینی را به شش ماه زندان محکوم و حبس یک نوجوان پانزده ساله دیگر را به مدت 45 روز دیگر تمدید کردند.
جهاد السميع كودك بحريني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دادگاه رژیم آل‎خلیفه امروز در ادامه اقدامات سرکوبگرانه خود در محاکمه مخالفان و شهروندان به دلایل سیاسی و با هدف انتقام از آن‎ها به علت مواضع دمکراسی خواهانه‎شان، یک نوجوان 11 ساله بحرینی را به شش ماه زندان محکوم کرد. اتهام این کودک، حمله به نیروهای امنیتی، تخریب دو خودروی نیروهای امنیتی، تجمع، آشوبگری و در اختیار داشتن کوکتل مولوتف، ذکر شده است.


مطرح شدن این اتهامات علیه یک نوجوان11 ساله نشان دهنده حجم توطئه رژیم آل‎خلیفه علیه شهروندان و پرونده سازی علیه آن‎ها و به ویژه جنگ آن علیه کودکان است.


یادآور می‎شود در جلسه محاکمه این نوجوان بحرینی، به علت گریه مداوم و فراوان وی، هیچ کس قادر به صحبت کردن با وی نبود و قاضی سه بار وی را به جایگاه فراخواند. اما به علت گریه فراوان، وی قادر به صحبت کردن نبود.


از سوی دیگر، یک دادگاه بحرینی، حکم حبس محمد صفار نوجوان 15 ساله تبعه آن کشور را به مدت 15 روز دیگر تمدید کرد.


دیده‎بان حقوق بشر بحرین، اخیرا شکایتی را خطاب به گزارشگر ویژه کودکان دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل درباره زندانی کردن و تحت تعقیب قرار دادن کودکان و استفاده از قانون مبارزه با تروریسم برای محکوم کردن شرکت آن‎ها در تظاهرات و فعالیت‎های مسالمت آمیز تدوین و ارائه کرده است.


در این گزارش به ادامه شکنجه، تحقیر و برخورد شدید با کودکان مذکور اشاره شده است./994/ب102/د

ارسال نظرات