۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۲۱۳۵۰۹

شهرداری مرند در احداث حوزه علمیه خواهران مشارکت می کند

خبرگزاری رسا ـ شهردار مرند از آمادگی این شهرداری و شورای اسلامی شهر برای مساعدت در تسریع احداث حوزه علمیه خواهران این شهر خبر داد.
هاشمي، شهردار مرند

سیدرضا هاشمی، شهردار مرند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به این‌که کلنگ احداث حوزه علمیه خواهران این شهر دو سال قبل در شهرک میلاد به زمین زده شده است، اظهار داشت: شهرداری و شورای اسلامی شهر برای مساعدت در تسریع احداث حوزه علمیه خواهران این شهر آماده است.

 


وی خاطرنشان کرد: در صورتی که درخواستی از سوی امام جمعه محترم مرند و مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در این خصوص صورت گیرد، قطعا مساعدت های مالی از سوی شهرداری برای بهره برداری هر چه سریع‌تر از این مرکز علوم اسلامی خواهد شد.

 


هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود از امضای تفاهم‌نامه همکاری میان شهرداری مرند و اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در جهت احیای موقوفات این شهرستان خبر داد و گفت: در 5 نقطه شهر مرند زمین های وقفی وجود دارد که متأسفانه کاربری خاصی ندارند و گاه تبدیل به محل‌های به دفن زباله شده اند.

 


شهردار مرند ادامه داد: طبق این تفاهم‌نامه این مکان ها پس از تصمیم قطعی اوقاف برای استفاده و تعریف کاربری، یا تبدیل به فضای سبز می شوند و یا با اعمال نظر و تصمیم اوقاف تبدیل به اماکن تجاری و مسکونی شده و در جهت نیات واقفان صرف می شود.

 


بنابر این گزارش، عملیات احداث ساختمان جدید حوزه علمیه خواهران مرند، در زمینی به وسعت یک هکتار با زیر‌بنای یک‌هزار و 564 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال به همت خیران و مردم مؤمن و متدین مرند در سال 91 آغاز شد که هنوز به بهره‌برداری کامل نرسیده است.

 


هم اکنون حوزه علمیه خواهران مرند با 150 طلبه اقدام به ارائه آموزش های فقهی، علوم و معارف دینی می کند، که طبق برآوردهای بعمل امده پس از احداث ساختمان چند منظوره حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) ظرفیت پذیرش طلبه در این مرکز به بیش از 500 نفر افزایش خواهد یافت.

 


همچنین با توجه به موقعیت جغرافیایی و استراتژیک شهرستان مرند گسترش فعالیت های حوزوی و تعداد طلاب این منطقه از کشور برکات معنوی و اعتقادی فراملی خواهد داشت، مراکز علوم دینی این شهر در شاهرگ اروپا و آسیا قرار گرفته و با کشورهای تازه استقلال‌یافته آسیای میانه همجوار است./935/ت302/ب4

ارسال نظرات