۲۶ تير ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۵
کد خبر: ۲۱۳۴۶۰
امام جمعه کاشان:

زمینه عفو مردودین در شب‌های احیا فراهم است

خبرگزاری رساـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: شب قدر، شب مقدورات الهی است که به قلم لوح تدوین می شود و در این شب فرشتگان از عرش به زمین آمده و پرونده اعمال هر یک از ما را به محضر امام زمان تقدیم می کنند.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان در مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در سالن شهدای ناحیه مقاومت بسیج کاشان گفت: شب های قدر سرنوشت انسان ها اعم از بیماری، سلامتی، عافیت و ... در سال جدید به عرض و تنفیذ مقام والای کبری الهیه می رسد.

 

وی افزود: شب های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان در آینده، فرزندان، همسر، کسب و کار و تجارت و داد و ستد و... هر یک از ما نقش دارد، بنابراین آنهایی که اهل ولایت اهل بیت(ع) هستند باید بدون نقطه تاریک و ابهامی در پرونده عملکرد با آمادگی صد درصد وارد مجالس احیاء شوند.

 

امام جمعه کاشان با اشاره به این که در شب های احیاء  پرونده اعمال یک سال گذشته خود را بازنگری و بازیابی کنید گفت: آنهایی‌که در برخی از مواد درسی خود مردود شده اند شب های احیاء زمینه عفو آنان فراهم است.

 

به گفته وی، درسی که قرآن و مکتب اهل بیت(ع) به ما آموخته است این است که باید مراقب بر عملکرد خود باشیم و همانگونه که در پایان سال مالی محاسبات ضرر و زیان اقتصادی را انجام می دهید به عملکرد خود نیز رسیدگی کنید.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: این جهان عالم حساب و نظم و قانون است و همه چیز دنیا بر اساس نظم و محاسبه دقیق ریاضی بر عالم وجود می چرخد و در این دنیا تنها موجودی که حساب و کتاب خودش در دست خودش است انسان است.

 

آیت الله نمازی گفت: انسان باید مواظب باشد آلوده به دنیا نشود و در برابر جاذبه های دنیا مقاومت کند و در برابر آن زانو نزند که دنیا دار مکافات است.

 

به گفته وی حرکت دنیا مانند رانندگی است و باید در مسیر مستقیم و هموار رانندگی کرد و از در مسیر عبور ممنوع حرکت نکرد و برای رستگاری باید اهل محاسبه و تقوا بود.

 

امام جمعه کاشان در ادامه با اشاره به این که انسان موفق، انسان محاسبه گر است و برای هرکاری محاسبه دارد و اگرحرام خدا باشد عقب نشینی کند،  از جوانان که بیش از سایرین در معرض خطر و آسیب هستند خواست خدا را ناظر بر اعمال خود بدانند و بر اعمال خود نظارت داشته باشند.

 

آیت الله نمازی در ادامه از فراموشی به عنوان تهدید و خطر بزرگ برای انسان نام برد و افزود: کسی که خود را فراموش کرد به دنبال گناه خواهد رفت، از این رو باید آنچه را خدا گفته انجام دهیم و از گناه پرهیز کنیم.

 

به گفته وی، گناه عامل نابودی جامعه می شود و آنهایی که خدا را از یاد می برند نتیجه اش فراموشی و گرفتار گناه و باندهای تبهکار و مفاسد اجتماعی می شوند.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان با اشاره به این که پیروان اهل بیت(ع) باید محاسبه گر باشند افزود: پیامبراکرم(ص) می فرماید زیرک ترین زیرکان، کسی است که اهل محاسبه باشد لذا برخی از بزرگان دفترچه یاد داشتی با خود دارند و روزانه کارهای حسنه خود را طرف راست دفتر و خطاها را طرف چپ دفتر یادداشت و آخر شب بعد از دو رکعت نماز به محاسبه اعمال خود می پردازند.

 

آیت الله نمازی از فراموشی به عنوان یکی از آفت هایی نام برد که انسان ها را گرفتار خود کرده است درصورتی که اگر انسان ها به یاد خدا و معاد و قبر و قیامت باشند از گناهان پرهیز خواهند کرد.

 

وی از مرگ به عنوان شکننده لذت ها نام برد و با اشاره به این که یکی از دستورات دین اسلام این است که انسان شب و روز به یاد مرگ باشد گفت: به یاد مرگ بودن شکننده و منهدم کننده لذت ها است.

 

امام جمعه کاشان از ارتباط با قرآن و با اهل بیت(ع) به عنوان یکی از سرمایه هایی نام برد که خداوند برای نجات و سعادت ما قرارداده است، از این رو باید مواظب بود توجه به قرآن و اهل بیت(ع)  به ماه مبارک رمضان محدود نشود.

 

لازم به توضیح است، مراسم احیای شب های قدر به همت هیأت رزمندگان اسلام کاشان به مدت سه شب در سالن ورزشی شهدای بسیج ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان برگزار می شود./1307/پ201/ب4 

ارسال نظرات