۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۲۱۳۴۳۵
کارشناس و مبلغ حوزوی:

تفکر در جهان آفرینش سبب آرامش فرد می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و مبلغ حوزوی، گفت: خداوند انسان را در این دنیا با احسان و لطف‌هایش بزرگ کرد و به ما در آخرت لطف و رحمت خودش را وعده داد، این شناختی که خداوند از انسان به خود داده است، محبت خودش را به وی لطف کرده است تا با یاد او آرام گیرد.
درس
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام حسن صدیقین، کارشناس و مبلغ حوزوی ‌امروز در سلسله جسات خود که پس از نماز ظهر و عصر در مسجد درب کوشک برگزار شد، با اشاره به فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی «الهی ربیتنی فی نعمک و احسانک صغیرا و نوهت باسمی کبیرا» گفت: خداوند برای انسان کاری کرد که مادر با صدای گریه فرزند از خواب بیدار می‌شود و از همان ابتدا محبت مادری را به فرزند یاد داده است.
 
وی افزود: «فیامن ربانی فی الدنیا بإحسانه و أشارلی فی الاخرة إلی عفوه و کرمه» خداوند انسان را در این دنیا با احسان و لطف‌هایش بزرگ کرد و به ما در آخرت لطف و رحمت خودش را وعده داد، این شناختی که خداوند از انسان به خود داده است، محبت خودش را به وی لطف کرده است تا با یاد او آرام گیرد.
 
کارشناس و مبلغ حوزوی ادامه داد: «و حبی لک شفیعی إلیک و أنا واثق من دلیلی بدلالتک» خداوندا من اعتماد دارم همین قدر که تو را شناختم به دلیل دلالت کردن شما است، یک جهان عرفان و معرفت بر ما ظاهر کرده است، ظهور همه چیز به اوست، اگر آیینه بگذاریم و خودمان را ببینیم، خدا را می‌یابیم.
 
وی با قرائت بخش‌هایی از خطبه 91 اظهار کرد: عده‌ای خدمت امیر مؤمنان(ع) و از ایشان درخواست کردند که به گونه‌ای درباره خداوند صحبت بکنید که ما تمام وجودمان چشم شود و جمال و زیبایی خداوند را ببینیم و حضرت امیر(ع) خطبه 91 را ایراد کردند.
 
حجت‌الاسلام صدیقین خاطرنشان کرد: خداوند عزیز خدایی است که موجودات و گیاهان مختلفی را ایجاد کرد تا انسان از این فضا و از این جایگاه بهره ببرد،‌ انسان به برکت نعمت‌های خداوند از گناهان دوری کند، انصاف داشته باشد و زبانش به خیر گویا شود.
 
وی با اشاره به آیه «إنه لقول فصل» اظهار کرد: قرآن را قول خوانده است، قول به معنای گفنار است و به این دلیل قرآن قول است که از ریشه اقرأ به معنای خواندن است،‌ انسان نیاز به گفتن دارد،‌ انسان باید با خداوند صحبت کند و از این طریق یکی از نیازهای خود یعنی تخلیه درونی دست یابد.
 
کارشناس و مبلغ حوزوی با اشاره به جمله «الهم اغفرلی الذنوب التی تحبس الدعا» خاطرنشان کرد: فرد باید حواس خود را جمع کند تا کار به جایی نرسد که خداوند صدایش را نشنود،‌ انسان می‌تواند متوسل به امام زمان(عج) شود و درد دل‌هایشان را برای ایشان بنویسد./914/پ202/ب4
ارسال نظرات