۱۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۲۱۲۶۶۲
استاد حوزه علمیه بابل:

شبکه های صهیونیستی مروج اصلی بی عفتی در جامعه اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل به سالروز مسأله عفاف و حجاب در کشور اشاره کرد و گفت: امروز شبکه صهیونیستی و استعماری، برای استعمار اقتصادی بی عفتی و بی حجابی را ترویج می کنند تا منافع سرشار اقتصادی را از طریق مدگرایی و فروش لوازم تولیدی غرب و تعطیلی صنایع داخلی به دست بیاورند.
حجت الاسلام تقي پور، استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل ، حجت الاسلام حسین تقی پور، استاد حوزه و دانشگاه امروز در مسجد جامع بیل پی گتاب با گرامیداشت ماه مبارک رمضان به گرم بودن هوا و روزه داری در این ایام اشاره کرد  گفت: طبق روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) روزه داری در هوای گرم جهاد در راه خدا است که این فریضه یکی از سخت ترین تکالیف الهی به شمار می آید.

 

وی ادامه داد: شیخ صدوق در روایتی از امام صادق(ع) در خصوص روزه داری در هوای گرم می گوید که اگر فردی در یک روز هوای گرم تابستان روزه بگیرد و تشنه شود خداوند هزار فرشته را مقرر می کند که بر صورت او دست بکشند.

 

امام جمعه گتاب یکی از نتایج روزه داری در هوای گرم را آمرزیده شدن گناهان بیان کرد و گفت: طبق روایات از معصومین(ع) بوی بد دهان روزه دار در عالم بالا از بوی مشک آهوی ختن نیز خوشبوتر است.

 

وی افزود: باید قدر دان فرصت خداوند برای بخشش و قرب در درگاه الهی بود و لحظه ای از این ماه مبارک را از دست نداد.

 

حجت الاسلام تقی پور با بیان این که ثواب اعمال عبادی در ماه رمضان چند برابر دیگر ماه ها است، تصریح کرد: طبق روایت یک افطاری دادن در ماه مبارک رمضان، برابر با آزاد کردن یک بنده از نسل حضرت اسماعیل در راه خدا است که این نشان دهنده ی اوج و عظمت این ماه شریف دارد.

 

وی افزود: بر اساس نتیجه آیه پنج سوره شوری فرشتگان در اطراف فرد روزه دار جمع می شوند و برای او طلب استعفار می کنند.

 

این استاد حوزه علمیه بابل یکی از نتایج حضور فرشتگان در اطراف مؤمنان را احساس آرامش روحی در زندگی عنوان کرد و گفت: بر اساس آیه 124 و 125 سوره آل عمران فرشتگان سبب آرامش در زندگی و پیروزی بر دشمنان می شوند و موجب بهتر شدن روابط درون خانواده خواهد شد.

 

وی ادامه داد: گناه موجب دور شدن فرشتگان الهی از اطراف مؤمنان می شوند و بدن انسان کم کم بدبو می شود و به همین دلیل توصیه شده است که مؤمنان در جای جای زندگی استغفار و توبه کنند.

 

امام جمعه گتاب به وعده الهی مبنی به اهل ایمان برای کمک اشاره و تصریح کرد: خداوند متعال به مؤمنان سفارش می کند که اهل ایمان باید در راه خدا استقامت بورزند که خداوند آنها را در این راه در برابر دشمنان یاری خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: در همه جای انقلاب اسلامی شاهد امداد الهی و نصرت پروردگار متعال بودیم که از جمله در جنگ تحمیلی هشت ساله علیرغم انسجام و هجمه های همه دشمنان بود وبا یاری خداوند نصرت و پیروزی شامل ما شد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان شرط  یاری فرشتگان بر اساس تفسیر آیه شریفه قرآن برای یاری به مؤمنان را بیان کرد و گفت: داشتن ایمان و ادب گفتار در برابر خداوند  و استقامت در راه خدا و مسیر حق موجب پیروزی نهایی خواهد شد.

 

وی به فشارهای دشمنان نظام اسلامی در موضوع تحریم ها و فشارهای سیاسی و اقتصادی اشاره کرد و افزود: اگر در این مسیر حق بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری با ایمان در راه خدا پایداری کنیم پیروزی نهایی قطعی و نزدیک خواهد بود.

 

حجت الاسلام تقی پور به هجمه سنگین فرهنگی دشمنان علیه نظام اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: امروز در ایران هجده هزار کانال ماهواره ای بدون محدودیت دریافت می شود که 250 شبکه مختص کودکان و نوجوانان است.

 

وی ادامه داد: این هجم دریافت شبکه های ماهواره ای بدون محدودیت در دنیا بی سابقه است که آنها درصدد تغییر نگرش و باورهای دینی در مردم هستند.

 

امام جمعه گتاب بابل به سالروز عفاف و حجاب در کشور اشاره کرد و گفت: امروز شبکه صهیونیستی و استعماری، برای استعمار اقتصادی بی عفتی و بی حجابی را ترویج می کنند تا منافع سرشار اقتصادی را از طریق مدگرایی و فروش لوازم تولیدی غرب و تعطیلی صنایع داخلی به دست بیاورند.

 

وی ادامه داد: روشنگری آحاد از خطرات هجمه فرهنگی، بالا بردن بصیرت و ایمان جامعه هم وظیفه دولت و همه متولیان فرهنگ و هم خود مردم است و هر کدام وظایف تعریف شده ای را دارند./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات