۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۲۱۲۳۵۶
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

دنیای غرب به آفت تزلزل در بنیان خانواده مبتلا شده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز دنیاى غرب به آفت تزلزل در بنیان خانواده مبتلا شده است، ادامه داد: متأسفانه آثار سوء آن با ورود سبک زندگی غربی به جوامع شرقی نیز رسوخ کرده است.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت ‏الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در سلسله نشست «اهمیت خانواده و وظایف همسران و فرزندان در اسلام» به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد جامع گلشن گرگان با بیان این که خانواده نخستین نهاد اجتماعى است که در زندگى جمعى انسان شکل گرفته و مهم ترین نقش را در توسعه و رشد مراحل حیات بشر در تاریخ انسان از خود نشان داده است، گفت: این نهاد اجتماعی از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار بوده و به عنوان رکن مهمی از اجتماع همواره مورد توجه بوده است.

 

وی با بیان این که متأسفانه امروز مسائل مختلفی دست به دست هم داده اند تا نقش خانواده آن طور که شایسته است مورد توجه قرار نگیرد، افزود: متأسفانه امروز شاهد آن هستیم زن و مرد که مهم ترین رکن نظام مقدس خانواده به شمار مى روند کمتر به آن بها داده مى شود.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز دنیاى غرب به آفت تزلزل در بنیان خانواده مبتلا شده است، ادامه داد: متأسفانه آثار سوء آن با ورود سبک زندگی غربی به جوامع شرقی نیز رسوخ کرده است.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که نظام خانواده، یک نهاد اساسى و محورى در جامعه و به عنوان هسته اولیه و براى سایر نهادهاى اجتماعى به شمار مى رود، تصریح کرد: رشد و شکوفایى این نظام محبوب و بى بدیل، مرهون شناخت و رعایت دقیق حقوق هریکى از اعضاى آن نسبت به یکدیگر است.

 

آیت الله نورمفیدی زن و شوهر را مهم ترین رکن در نظام خانواده دانست و افزود: شناخت حقوق هر یک از اعضای خانواده زمینه را برای استحکام بنیان های خانواده فراهم می کند.

 

وی با اشاره به این که زن و شوهر در قرآن کریم مایه آرامش روحى شمرده شده اند، گفت: در اسلام هیچ نهادى محبوب تر و عزیرتر از تشکیل خانواده در نزد خداوند بنا نشده است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این خانواده کانون آرامش است، افزود: خانواده بستر و مکانی است که برای رفع نیازمندی های حیاتی و عاطفی انسان بناشده است.

 

وی ادامه داد: پرداختن به این بنای مقدس، بنیادین و حمایت و هدایت آن به جایگاه واقعی و متعالی اش همواره سبب اصلاح خانواده بزرگ انسانی و غفلت از آن موجب دور شدن از حیات حقیقی و سقوط به ورطه هلاکت و ضلالت بوده است.

 

آیت الله نورمفیدی در ادامه سخنان خود گفت: امروزه اختلال در نظام مقدس خانواده و بی اعتنایی به اصول ضروری و ارزش های آن است که پایه های اصلی زندگی را به تباهی کشیده و مهم ترین عامل در ارتکاب رفتارهای هنجار شکن قلمداد شده است.

 

امام جمعه گرگان بیان داشت: خانواده در اسلام کانون عبودیت پروردگار است و اسلام اساس خانواده را بر مودت و رحمت می داند و بر حفظ و تشکیل آن تأکید زیادی دارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که زن نقش مهمی در زندگی و حتی تعیین مسیر آن دارد، گفت: همسر زهیر، یار امام حسین (ع)، یکی از این زنان نیک ‏اندیش، دانست که عامل پیوستن شوهرش به کاروان آن حضرت شد.

 

آیت ‏الله نورمفیدی، درباره آداب شریعت برای ازدواج و تشکیل خانواده مطلوب اظهار داشت: بهترین کار توسل به ذات اقدس الهی و یاری‏جستن از او است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود، ازدواج با خانواده صالح را یکی از تاکیدات دین مبین اسلام عنوان کرد و گفت: رگ و ریشه دختر و پسر در زندگی آنها تاثیر دارد.

 

وی، ضمن رد این نظر که دختر و پسر قبل از ازدواج باید با یکدیگر صحبت کرده تا نسبت به هم شناخت پیدا کنند، گفت: در این مدت کوتاه، دختر و پسر خود را به صورت واقعی به طرف مقابل نشان نمی‏دهند.

 

آیت ‏الله نورمفیدی تاکید کرد: این توصیه‏ ها برای ساختن بنایی است که یک عمر ادامه پیدا کرده و زن و شوهر علاوه بر وظایف متقابل، فرزندانی را در دامان هم تربیت و وارد جامعه می‏کنند./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات