۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۲۱۲۱۱۰
حجت الاسلام باقری‌بنابی:

اهداف تفرقه افکنانه داعش در سوریه و عراق شکست خورده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بناب در مجلس گفت: داعش اهداف سران کاخ سفید در منطقه را اجرایی می کند و ابزاری بیش نیست، باید ریشه اصلی این فتنه ها خشکانده شود.
حجت‌الاسلام محمدرضا باقري بنابي، عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي

حجت الاسلام محمدرضا باقری‌بنابی، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به این‌که تحرکات اخیر تروریست‌های تکفیری در عراق تنها با هدف تحقق برنامه های غرب در منطقه بوده است، اظهار داشت: توطئه تجزیه عراق مورد دلخواه غرب به ویژه رژیم صهیونیستی است.


وی با بیان این‌که اهداف تفرقه افکنانه داعش در سوریه و عراق شکست خورده است، خاطرنشان کرد: این گروهک تروریستی در ابتدا شعار دولت اسلامی عراق و شام را مطرح کرد، بعدها مدعی شدند که چنین جنبشی چرا باید در عراق و شام محصور شود، از این رو بحث دنبال خلافت اسلامی و دولت اسلامی را مطرح کردند.


حجت الاسلام باقری بنابی با اشاره به اصرار رسانه‌های وابسته به غرب و رژیم صهیونیستی نسبت به معرفی جنگ داخل عراق با عنوان نزاع میان شیعه و سنی گفت: فتوای مرجعیت عراق و به دنبال اتحاد یکپارچه شیعه و سنی علیه تروریست های تکفیری و سلفی نشان داد که این ادعاها واهی است.


عضو فراکسیون روحانیت مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نکته نظرات مقام مظم رهبری در ارتباط با تحولات عراق و اهداف اصلی غرب از راه اندازی جنگ در منطقه اظهار داشت: مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات عراق مشخص است و ما با هرگونه دخالت در عراق مخالفیم.


نماینده مردم بناب در مجلس با تأکید بر این‌که آتش فتنه داعش دیر یا زود دامان حامیانش را نیز خواهد سوزاند، افزود: برخی از کشورهای مرتجع منطقه از جمله قطر و عربستان سعودی در کنار آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند، حمایت بی حد و حصر سردمداران این کشورها از داعش و گروه های تروریستی عراق غیر قابل توجیه است.


حجت الاسلام باقری بنابی با بیان این‌که داعش پسرخوانده آمریکا است، ادامه داد: داعش اهداف سران کاخ سفید در منطقه را اجرایی می کند و ابزاری بیش نیست، باید ریشه اصلی این فتنه ها خشکانده شود که منشاء آن در تفرکات الحادی و التقاطی وهابیت و جریان های تکفیری و سلفی است./935/ت302/ب

ارسال نظرات