۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۶
کد خبر: ۲۱۱۵۷۵
یکی از علمای سنی لبنان:

تشکیل خلافت اسلامی از سوی داعش لطیفه‌ای بیش نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جماعت مسجد قدس صیدا تشیکل خلافت اسلامی از سوی داعش را لطیفه‌ای توصیف کرد که به هیچ وجه خنده دار نیست.
ماهر حمود، امام جماعت مسجد القدس صيدا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود، امام جماعت مسجد قدس صیدا و از علمای اهل سنت لبنان در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌های لبنانی با ابراز تاسف از اعلام تشکیل حکومت اسلامی از سوی داعش در بخش‌هایی از عراق و سوریه، گفت: این اقدام گروه تروریستی داعش لطیفه‌ای است که به هیچ وجه خنده دار نیست.


وی بر لزوم شامل و جامع بودن خلافت اسلامی بین همه مسلمانان و برخوردار بودن خلیفه مسلمانان از مشروعیت مردمی تاکید کرد و عنوان داشت که خلافت داعش از هیچ یک از این فاکتورها برخوردار نبوده و مشروع نیست.
 

این عالم اهل سنت لبنانی با اشاره به دوگانگی داعش در رفتار و ادعا، افزود: چگونه است که این گروه تروریستی به بهانه جهاد به کشتار مسلمانان در کشورهای اسلامی می‌پردازد اما هیچ کاری به رژیم صهیونیستی ندارد.
 

ماهر حمود، بیعت گرفتن از مسلمانان را به زور سلاح بسیار بی‌ارزش خواند و گفت: بیعتی که با تهدید و به زور سلاح به دست آید، اجرا پذیر نیست، داعش نیز هیچ یک از شرایط و اصول بیعت گرفتن را اجرا نکرده است.

 

وی با اشاره به انتخاب امیر داعش از سوی ابوبکر بغدادی در لبنان، این اقدام را از نظر سیاسی بی اهمیت خواند و عنوان کرد: این اقدام داعش فقط تبعات امنیتی به دنبال دارد و تاثیری در فرایند سیاسی لبنان ندارد./983/ب902/د

ارسال نظرات