۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۲۱۱۵۵۱
استاد حوزه علمیه مشهد:

دعای مکارم الاخلاق چشمه های حکمت و معرفت را بر روی انسان می گشاید

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مشهد گفت: دعای مکارم الاخلاق، چشمه زلال، معرفت و حکمت است که زندگی بحران زده بشریت را با طراوت خواهد کرد.
دعای مکارم الاخلاق چشمه های حکمت و معرفت را بر روی انسان می گشاید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، زکیه رجایی پور، استاد حوزه علمیه پیروان حضرت زهرا(س)، امروز در ویژه برنامه ماه مبارک رمضان به تفسیر دعای مکارم الاخلاق صحیفه سجادیه پرداخت و گفت: خداوند کمال مطلق است و تمام خوبی های عالم از ذات پروردگار سرچشمه  می گیرد.

وی اظهار کرد: امام سجاد(ع) به خاطر شرایط بحرانی که در آن حضور داشتند، مجبور  شدند قسمتی از سخنان گهربار خویش را در قالب مناجات و نیایش ها بیان کنند.

این استاد اخلاق حوزه خواهران مشهد گفت: دعای مکارم الاخلاق تنها یکی از چشمه های زلال، معرفت و حکمت است که زندگی بحران زده بشریت را با طراوت خواهد نمود این دعای شریف به 30 فراز تقسیم می شود که هر فراز با لفظ «اللهُمَّ» آغاز شده است.

رجایی پور با اشاره به فراز«اللّهمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ الِهِ وَ بَلِّغ بِایمانی أَکمَلَ الإِیمانِ وَاجعَل یَقینی أفضَلَ الیَقینِ وَانتَهِ بِنیَّتی إِلی أَحسَنِ النِّیِّاتِ وَ بِعَمَلی إِلی أَحسَنِ الأَعمال.  پروردگارا درود فرست برمحمد و آل او و مقام ایمان مرا به حد اکمل برسان و مقام یقینم را برترین مقام یقین قرار ده و عملم را نیکوترین اعمال مقرر فرما»، گفت: ایشان در ابتدای این دعا، بر محمد و اهل بیت ایشان درود می فرستند و در ادامه، داشتن ایمان کامل و یقین برتر و در آخر هم بهترین نیت را از خداوند مسئلت می نمایند.

این استاد حوزه خواهران مشهد اجابت دعا، اقرار به فرزانگی ائمه اظهار و قدر دانی از زحمات طاقت فرسای پیامبر اکرم(ص) را از جمله حکمت های صلوات دانست.

فاطمه زندی، مدیرمدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س) در ادامه این نشست، به تفسیر«آیه الکرسی»، پرداخت و اظهار داشت: قرآن کتاب هدایت برای انسان های پرهیزگار است.

وی اظهار کرد: امام صادق (ع) پیرامون فضیلت حدیث آیه الکرسی می فرمایند: «هر کس آیه الکرسی را بخواند، از هزاران بلا در امان می شود، بدترین آن امان از بلاهای دنیا، و بهترین آن امان از عذاب قبر.»

مدیر مدرسه علمیه پیروان حضرت زهرا(س)، به خواص آیه الکرسی اشاره کرد و گفت: هر کس آیه اول آیه الکرسی را 41 مرتبه با حضور قلب و پشت سر هم تلاوت کند، حق تعالی حاجت را برآورده می فرماید.

وی با اشاره به آیه «لاإِکْراهَ فِی الدِّینِ، هیچ اجباری در دین نیست»، گفت: این آیه خطاب به افرادی است که مسلمان نیستند و نمی توان آنها را وادار کرد تا مسلمان شوند، نه مسلمانی که حجاب را رعایت نمی کنند و برای توجیه کار خود به این آیه استناد می کنند.

زندی خطاب به طلاب اظهار داشت: تمام افراد جامعه باید تابع قانون باشند، طلاب نیز از این قاعده استثنا نیستند، آن ها نیز باید تابع قوانین باشند./1309/پ202/ب

ارسال نظرات