۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۲۱۱۳۲۹
با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی؛

مجمتمع فرهنگی مذهبی بقیع افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ مسجد و مجمتع فرهنگی مذهبی بقیع با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و جمعی از مسؤولان استانی افتتاح شد.
علي رضايي امام جمعه بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند مجتمع فرهنگی و مذهبی بقیع در محیطی به مساحت 650 متر مربع در سه طبقه پیش از ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه و مسؤولان استانی افتتاح شد.

 

هدف از افتتاح این مجموعه فرهنگی و مذهبی خدمت رسانی به مردم و ایجاد یک پایگاه فرهنگی و مذهبی و مسجد برای اقامه نماز برای مردم شهرک شمال شهر بیرجند است.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، در این مراسم با اشاره به این که احداث مجمتع های فرهنگی و مساجد با کمک خیران گام مؤثری برای انتشار و ترویج فرهنگ اسلامی و ناب محمدی در میان مردم است، گفت: متاسفانه در ساخت و سازهای امروز به جایگاه احداث مساجد و مجتمع های فرهنگی و مذهبی توجه نمی شود.

 

وی افزود: مسؤولان و مدیران شهر سازی باید توجه داشته باشند که در هنگام شهرک سازی قبل از اسکان مردم جایگاه مساجد را در نظر گرفته و مساجد را بسازند همچنین در این زمینه باید توجه داشته باشند که مساجد در جایی قرار داشته باشند که امکان دسترسی آسان همگانی به آن وجود داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که متاسفانه امروزه شکل و مکان ساخت مساجد بسیار نامناسب است، گفت: مساجد محور ثقل فرهنگ اسلامی هستند و در جایی که مسجد و امام جماعت وجود داشته باشد قطعا حضور جوانان و مردم در آن مکان و میزان فسادهای اخلاقی در آن مکان کاهش خواهد یافت.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی با اشاره به این که مجمتع فرهنگی مذهبی بقیع یکی از مجتمع های مجهز برای انجام برنامه های مختلف فرهنگی است، گفت: حضور جوانان در این مکان و برگزاری مسابقات کتابخوانی و برنامه های فرهنگی مختلف می تواند نقش موثری در مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان نظام داشته باشد.

 

وی ادامه داد: افتتاح این مجتمع فرهنگی و مذهبی برای مردم شهرک شمال شهر بیرجند اتفاق مبارکی است و می تواند نقش مهمی در افزایش همدلی و همبستگی مردم این منطقه برای حل منشکلاتشان داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی همچنین در این مراسم از افتتاح 15 مجمتع فرهنگی و مذهبی همزمان با ماه مبارک رمضان در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: افتتاح این مجمتع ها گام مؤثری در ترویج سبک زندگی اسلامی و انس بیشتر مردم با فرهنگ قرآنی و دینی دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی با اشاره به این که بیشتر روستاهای خراسان جنوبی و نقاط محروم فاقد روحانی و خانه عالم  هستند، گفت: ساخت مسجد و خانه عالم در نقاط محروم نیازمند همکاری هرچه بیشتر خیران و واقفان است.

 

وی افزود: در مکانی که مسجد و خانه عالم وجود نداشته باشد به مراتب فساد و میزان مشکلات اخلاقی از سایر مکان های بیشتر بوده در حالی که وجود خانه عالم و روحانی در مناطق مختلف افزون بر رونق دینی  موجب برکت برای مردم بوده و زمینه حل مشکلات مردم و آبادانی و عمران آن منطقه را فراهم می کند./968/پ202/ب4

ارسال نظرات