۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۲۱۰۳۹۹
آیت الله خاتمی در جمع علمای اهل سنت و شیعه خراسان شمالی:

قداست منبر بالاتر از جناح بازی و حمایت از جریان‌های سیاسی است/ آل سعود هزینه جنایات داعش را تأمین می‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با بیان این که روحانیان نباید بگذارند منبر آنها در اختیار یک جناح و یا گروه سیاسی قرار گیرد، اظهار داشت: البته تحلیل بیانات مقام معظم رهبری از سوی روحانیان در منابر امری پسندیده است چرا که ستون فقرات نظام ما ولایت فقیه است.
همايش طلايه داران تبليغ - حجت الاسلام والمسلمين خاتمي امام جمعه موقت تهران آيت الله سيد احمد خاتمي

به گزارش خبرگزاری رسا در بجنورد، آیت الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری روز یکشنبه در همایش «نقش طلایه داران تبلیغ در ترویج سبک زندگی اسلامی» که با حضور علمای شیعه و سنی استان خراسان شمالی در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به مشکلات موجود در جهان اسلام، اظهار کرد: امروز افراطی گری دینی بلای جان اسلام و مسلمانان شده است.

 

وی با بیان این که افراطی گری در هر دو وجه آن چه افراطی گری سنی و چه افراطی گری شیعی برای اسلام خطرناک است، اظهار داشت: افراطی های سنی از وجود تندروهای شیعی سوء استفاده کرده و با انجام جنایت های وحشتناک به گمان باطل خود سعی بر تلافی دارند.

 

آیت الله خاتمی افزود: نمونه این افراطی گری سنی گروه تروریستی داعش است که شماری از سران رژیم بعث نیز در آن حضور دارند و در حالی که خود را مسلمان می نامند دست به هر جنایتی می زنند.

 

به گفته وی اعضای گروهک داعش افرادی بی دین هستند که هزینه جنایت های آنها از سوی کشور عربستان تأمین می شود و دولت های مستکبر غربی نیز از آنها حمایت رسانه ای می کنند.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان این که ما افراطی گری های شیعه و سنی در دنیای اسلام را محکوم می کنیم، اضافه کرد: مراجع تقلید شیعی به خصوص مقام معظم رهبری نیز نظرشان همین است و فعالیت های افراطی شیعی علیه برادران اهل سنت و اهانت به مسلمانان را قبول ندارند.

 

به گفته وی شیعیان حق ندارند به نام شیعه و اسلام به مقدسات اهل تسنن توهین کنند چرا که هر گونه توهین سبب اختلاف و دودستگی شده و وحدت جامعه اسلامی را از بین می برد.

 

آیت الله خاتمی تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی در پی اختلاف افکنی بین مسلمانان هستند و همه ما باید مراقب تحرکات ددمنشانه دشمنان باشیم و همواره با بصیرت و هوشیاری گام برداریم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل داخلی کشور از دولت یازدهم خواست تا وحدت موجود در کشور را تقویت کند تا همه نیروها در کنار یکدیگر برای اعتلای کشور گام بردارند.

 

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری همچنین به اصولگرایان نیز توصیه کرد که خود را در جایگاه اپوزیسیون دولت قرار ندهند و از بیان اظهارات چالش برانگیز و ایراد سخنرانی های اختلاف افکن خودداری کنند.

 

به گفته وی مسؤولان بدانند که سخنرانی های چالش انگیز آنها جواب دارد و طرف مقابل هم می تواند همین رویه را در پیش گیرد اما بهتر است از این اقدام اجتناب شود تا دولت یازدهم بتواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد.

 

آیت الله خاتمی تصریح کرد: اظهارات چالشی، مسؤولان و دولت مردان را به حاشیه می برد و نتیجه ای جز عقب ماندن از رفع مشکلات موجود ندارد.

 

وی به روحانیان و مبلغان نیز توصیه کرد که قداست منبر را بالاتر از جناح ها و گروه های سیاسی بدانند و از غلتیدن به سوی احزاب مختلف پرهیز کنند.

 

این عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که روحانیان نباید بگذارند منبر آنها در اختیار یک جناح و یا گروه سیاسی قرار گیرد، اظهار داشت: البته تحلیل بیانات مقام معظم رهبری از سوی روحانیان در منابر امری پسندیده است چرا که ستون فقرات نظام ما ولایت فقیه است.

 

به گفته آیت الله خاتمی نظام اسلامی نیاز به ولایت مدارانی واقعی دارد حال آن که افرادی مدام دم از ولایت مداری و رهبر معظم انقلاب می زنند اما در عمل به گونه ای دیگر رفتار می کنند که این رویکرد، خطرناک است.

 

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: ولایت مدار واقعی کسی است که همیشه رهرو راه ولایت باشد نه آن که همانند ولایت مداران شعاری تنها از این حربه برای کسب منافع استفاده کند./9314/پ202/ج

ارسال نظرات