۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۲۰۸۴۸۶
مراسم سالروز ارتحال امام در نجف برگزار شد؛

امام جمعه نجف: پرچم انقلاب اسلامی با رهبری خلف امام خمینی به اهتزاز درمی‎آید

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نجف اشرف در مراسم بیست و پنجمین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) تأکید کرد که پرچم انقلاب اسلامی با گذشت 35 سال همچنان با رهبری حضرت آیت الله خامنه‎ای به اهتزاز درمی‎آید.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم بیست و پنجمین سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب جمهوری اسلام حضرت امام خمینی(ره) شب گذشته «در امام ذوب شوید همانگونه که او در اسلام ذوب شد» از سوی موسسه معارف اسلامی الغری در نجف اشرف برگزار شد.

 

حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، امام جمعه نجف در این مراسم به سخنرانی پرداخت و گفت: امام خمینی(ره) انقلاب را هدایت و نظامی را بر پایه اصول فقه شیعه و مبتنی بر ابزارهای نوین تأسیس کرد.

 

وی افزود: امام یک کودتای نظامی را به راه نینداخت، بلکه انقلابی مردمی بر اساس آگاهی ملت نسبت به چگونگی جنبش برپا کرد. عدم شک و تردید در راه نضهت نیز از ویژگی های برجسته این رهبری به شمار می آید.

 

استاد حوزه علمیه نجف برپایی نظام جمهوری اسلامی را عامل جاویدان ماندن نهضت اسلامی دانست و تصریح کرد: آنچه نضهت امام راحل را جاویدان ساخت عدم بسنده کردن به مرحله اول یعنی سرنگونی نظام و موفقیت در تأسیس نظام سیاسی جدید و محافظت از آن است.

 

حجت الاسلام قبانچی تأکید کرد: پرچم انقلاب اسلامی پس از گذشت 35 سال همچنان با رهبری شاگرد و خلف امام خمینی یعنی حضرت آیت الله خامنه ای به اهتزاز درمی آید.

 

وی با اشاره به این که نهضت امام خمینی(ره) بر اساس اداره کشور از سوی ملت برپا شد، خاطر نشان ساخت: تصمیم گیری سیاسی در نهضت امام راحل از آن ملت و مستقل از شرق و غرب است. بازگشت به خداوند متعال به عنوان تنها راه نجات، حضور بانوان در صحنه سیاسی و نظارت علما بر تجربه سیاسی از ویژگی های بارز این انقلاب است.

 

امام جمعه نجف ادامه داد: از دیگر ویژگی های انقلابی که امام خمینی(ره) به وجود آورد پایداری برای رسیدن به پیروزی، همزیستی مسالمت آمیز در داخل و خارج، بازگشت تقسیم قرآنی در تنوع بشریت، اعتماد به علم و تکنولوژی و گفتمان مذهبی معتدل است.

 

وی در پایان گفت: ما در عراق باید از درس های تجربه امام خمینی(ره) و نهضت کم نظیر و پیشگام ایشان بهره گرفته و با همه جنبش های آزادی طلبانه جهان ابراز همبستگی کنیم./980/ب902/د

ارسال نظرات