۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۲۰۸۰۴۴

دومین نشست روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی کشورهای دوست سوریه آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: رشد چهاربرابری کشورهای حاضر در اجلاس تهران2 نشان دهنده این واقعیت است که تعداد بسیار زیادی از کشورها مخالف سیاست جنگ افروزان در سوریه هستند و این نویدبخش صلح در این کشور است.
اجلاس کشورهاي دوست سوريه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین نشست روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی کشورهای دوست سوریه لحظاتی پیش با سخنرانی علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به عنوان رییس نشست در هتل اسپیناس تهران آغاز به کار کرد.

بروجردی اعلام مخالفت جنگ و کشتار انسان های بی گناه در سوریه را هدف این نشست دانست و گفت: ارسال سلاح از سوی آمریکا برای تروریست ها و حمایت از آنان را محکوم می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: رشد چهاربرابری کشورهای حاضر در اجلاس تهران2 نشان دهنده این واقعیت است که تعداد بسیار زیادی از کشورها مخالف سیاست جنگ افروزان در سوریه هستند و این نویدبخش صلح در این کشور است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به این‌که در نشست اول بر ضرورت حل و فصل سیاسی بحران سوریه مقابله با پدیده شوم تروریسم ارسال کمکهای انسان دوستانه به سوریه و انتخابات آزاد تاکید شد اظهار داشت: امروز بسیار خرسندیم که در شرایطی دومین نشست را برگزار می کنیم که عملا انتخابات سوریه آغاز شده است و شور مردم این کشور در پی صندوق رای نشان دهنده شعوری است که سه سال در برابر آتش افروزی تروریست ها مقاومت کردند.

بروجردی با تاکید بر این‌که پدیده تکفیری ها ضد اسلامی و ضد دینی است و مسلمانان از این واقعه بیزارند گفت:ایستادگی مردم و رهبر سوریه در برابر تروریست هایی که به هیچ کس رحم نکردند و عالم سنی را در کنار علویون ترور کردند ستودنی است.

گفتنی است علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، رییس هیأت مجلس نمایندگان جمهوری بولیوی، رییس هیأت مجلس ملی جمهوری مالی و ظریف وزیر امور خارجه سخنرانان افتتاحیه این نشست خواهند بود.

لازم به ذکر است این همایش یک روزه بوده و پس از برگزاری اختتامیه و تصویب پیش نویس بیانیه تهران هیأت های شرکت کننده میهمان ضیافت شام رییس مجلس شورای اسلامی خواهند شد./959/

 

ارسال نظرات