۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۲۰۷۹۵۹
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی:

قهرمان بازی برخی افراد با مذاکرات هسته‌ای/ استکبار ستیزی منشأ شکوفایی و پیشرفت کشور است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر این که عده ای برای این که خود را قهرمان حوزه سیاست نشان دهند، مذاکره را امری ضروری جلوه می دهند، گفت: بدون شک منشاء شکوفایی علمی، نظامی و پیشرفت های امنیتی ما این است که استکبار ستیزی را سرلوحه کارهای خود قرار داده ایم.
حجت الاسلام والمسلمين رجبي حجت الاسلام و المسلمين رجبي

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که تئوریزه کردن سازش نوعی خیانت است، ابراز داشت: این بدان معنا است که برخی به جای این که به مسائل اساسی و جدی بپردازند و روش درست حل مشکلات را در پیش گیرند، نسبت به آنها غفلت کرده و به دنبال مسائل بسیار فرعی و جزئی بروند و نیروی کارآمد جامعه را صرف چنین کاری کنند که نتیجه ای هم نخواهد داشت.

 

وی در ادامه با اشاره به سوء پیشینه طرف مقابل ایران در مذاکرات، اظهار داشت: همان گونه که امام(ره) و رهبرمعظم انقلاب فرمودند مذاکره اقدامی است که در شرایط خاص برای تأمین منافع ملت صورت می گیرد؛ بنابراین نباید آن را اصل قرار داد و بر اساس آن تئوریزه سازی و تصور شود که یک مسأله اساسی برای کشور ما است و مشکلات و حتی تحریم ها را به آن گره بزنیم؛ اگر طبق نظر امام(ره) و رهبر معظم انقلاب مذاکره یک امر مقطعی و موردی باشد کسی نمی تواند خودش را به عنوان قهرمان حوزه سیاسی معرفی کند و فعالیت های خود را برجسته و ویژه قلمداد کند.

 

عضو جامعه مدرسین با بیان این که برخی برای کسب موقعیت، مذاکرات را مهم و بزرگ جلوه می دهند، گفت: اینها می خواهند در حرکت هایی که انجام می دهند جامعه را با خود همنوا و این گونه القا می کنند که مذاکرات برای کشور بسیار ضروری و کاری که ما انجام می دهیم، کار اساسی است.

 

قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره) در تشریح مهم ترین انگیزه کسانی که سعی دارند مذاکرات را برای کشور حیاتی جلوه دهند، خاطرنشان کرد: اینها می خواهند به جامعه القا کنند که کاری که سال ها قابل انجام نبود را ما انجام دادیم و تصورشان این است که با این حرکت ها یک جایگاه ویژه ای برای خود بدست آورند؛ آنها مذاکرات هسته ای را مستمسکی برای تثبیت جایگاه و قهرمان جلوه دادن خود می دانند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی با اشاره به این که برخی در مراحل اولیه مذاکرات آن را پیروزی بزرگی تلقی می کردند، گفت: این در حالی است که مذاکره جزو مسائل اساسی نظام نیست؛ مسائلی که رهبر معظم انقلاب مطرح می کنند اساسی و برای منافع ملت سرنوشت ساز است و می تواند وضعیت ما را متحول کند.

 

بدون روحیه استکبار ستیزی کشور هیچ پیشرفتی نمی کرد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نهضت مبارزه با استکبار را در طول سال های انقلاب برای کشور سودمند دانست و گفت: بدون شک منشاء شکوفایی علمی، نظامی و پیشرفت های امنیتی ما این است که استکبار ستیزی را سرلوحه کارهای خود قرار داده ایم؛ همواره نگاه ما این بوده که دشمنی جدی داریم و باید در مقابل آن خود را آماده کنیم.

 

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)ادامه داد: اگر احساس می کردیم وظیفه ای در زمینه استکبار ستیزی نداریم و باید با دشمن کنار بیاییم هیچ گاه به این پیشرفت ها دست نمی یافتیم، همان گونه که در دوران اصلاحات برخی گفتند باید یا با شرق باشیم و یا با غرب، معنای این حرف این بود که وابستگی خود را قانونی و مشروع کنیم.

 

وی با تأکید بر این که در هیچ مقطعی استکبار ستیزی موجب رکود، ضعف و عقب گرد کشور نشده است، گفت: همان گونه که امام(ره) و رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کردند، استکبار ستیزی دشمن را در موضع ضعف قرار داد؛ با نگاهی به تاریخ انقلاب در می یابیم هرگاه که فتیله استکبار ستیزی را پایین کشیدیم دشمن جری تر شده و بیشتر به میدان آمد اما آنجایی که محکم ایستادیم آنها عقب نشینی کردند.

 

وجهه شایسته ما در عرصه های بین المللی مرهون روحیه استکبار ستیزی ملت است

حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی با بیان این که استکبار ستیزی جایگاه ما در صحنه های بین المللی را بالاتر برده است، ابراز داشت: هرگاه اعلام موضع ما در خصوص استکبار ستیزی مقتدرانه تر بود، سیاست و روابط بین المللی ما نیز برتر بود اما در مقاطعی که از مواضع خود کوتاه آمدیم موقعیت و پایگاه خود را نیز در صحنه بین المللی پایین آوردیم.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم استکبار ستیزی را یکی از عوامل مهم ایجاد وحدت و همدلی ملت دانست و گفت: امنیت و اقتدار داخلی، همبستگی ملی با روحیه استکبار ستیزی تقویت شده است؛ نمونه بارز آن در جنگ ایران و عراق بود؛ حمایت همه جانبه استکبار از رژیم منحوس صدام، ملت ما را در مبارزه مصمم تر کرد.

 

قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره)یادآور شد: در مقاطع حساسی که در تاریخ انقلاب اسلامی به وجود آمد، عنصر استکبار ستیزی مردم را آماده مبارزه، مقابله و اعلام انزجار کرد و این روحیه قدرتی به ما داده است که توانسته ایم به تنهایی سالیان سال با آمریکا مبارزه کنیم.

 

وی در تحلیل دلیل این که برخی روی خوشی با استکبار ستیزی ندارند، گفت: این افراد در برابر دشمن و استکبار دچار رعب و وحشت شده اند، اعتمادشان به توانمندی و کارآمدی نیروهای درونی جامعه کم است؛ ایمان شان ضعیف است و نسبت به امدادهای الهی باور ندارند به همین دلیل استکبار را بزرگ تلقی می کنند./928/ت302/ج

ارسال نظرات