۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۲۰۷۸۰۵

کمک 240میلیون یورویی روسیه به سوریه

خبرگزاری رسا ـ دولت روسیه قرار است این مبلغ را به عنوان کمک مالی برای تامین نیازهای اجتماعی به سوریه اختصاص دهد.
پرچم روسيه و سوريه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله در خبری گفت: در حالی که باراک اوباما گفته است آمریکا از مبارزات گروه‌های اپوزیسیون علیه بشار اسد، رئیس جمهور سوریه پشتیبانی می‌کند؛ روسیه نیز تصمیم گرفته است 240 میلیون یورو به دولت بشاراسد کمک کند.


به گزارش این خبرگزاری؛ دولت روسیه قرار است این مبلغ را به عنوان کمک مالی برای تامین نیازهای اجتماعی به سوریه اختصاص دهد.


دویچه وله افزود: دولت سوریه پیش از این در درخواستی از روسیه خواسته بود تا به دمشق کمک مالی بدون عوض اختصاص دهد. کمک مالی کنونی در حقیقت بخشی از بدهی‌ای است که سوریه باید آن را به روسیه پرداخت می‌کرد ولی به دلیل آغاز جنگ این کشور موفق به پرداخت آن نشد و اکنون که سوریه توانایی پرداخت آن را پیدا کرده، روسیه تصمیم گرفته تا این وام در خزانه دولت سوریه باقی بماند و برای حل مشکلات اجتماعی این کشور صرف شود.


بنا به گزارش این خبرگزاری؛ در اواخر ماه آوریل دیمیتری مدودف نخست وزیر روسیه فرمانی را صادر کرد که بر طبق آن از حساب بانک توسعه و فعالیت اقتصادی خارجی روسیه (Vnesheconombank ) بیش از 46 میلیون یورو را به مقامات سوریه انتقال دهند./1421/1409/ح

ارسال نظرات