۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۲۰۷۴۵۰
معاون تشکل های مردمی ستاد احیای اصفهان:

نخستین گام در احیای سنت امر به معروف شناخت و آگاهی دینی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام زارعان، با اشاره به این که در این برهه زمانی که دشمن با انواع هجمه های فرهنگی به دنبال نابودی اسلام و اعتقادات دینی مردم است، گفت: جوانان در نقطه محوری این تهاجمات قرار گرفته اند و اکثرا دچار غفلت واقع شده اند.
حجت الاسلام زارعان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد زارعان، معاون تشکل های مردمی ستاد احیاء استان اصفهان، شب گذشته در نشست سازماندهی گروه های تذکر لسانی و مشاورین دینی که به همت ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نجف آباد، در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، شناخت معروف و منکر را مهم ترین قدم در راه احیاء این سنت دینی عنوان کرد و گفت: بسیاری از معروفات و منکرات در سطح جامعه وجود دارد که اغلب مورد غفلت قرار می گیرد.

 

وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب گفت: فعالیت این تشکل همان طور که رهبر انقلاب فرمودند، احیاء شدن دوباره این فریضه الهی در سطح جامعه است نه این که ستاد به صورت یک ارگان سیاسی و یا حکومتی مشغول فعالیت شود.

 

حجت الاسلام زارعان شکل گیری کارهای فرهنگی در عرصه امر به معروف را مهم ترین فعالیت در این زمینه عنوان کرد و افزود: نمونه بارز آن، رفتار پیامبر اکرم(ص) بود که در 23 سال فعالیت خود که در میان مردمی که به تعبیر قرآن به عرب جاهلیت شناخته شدند، تنها با صفت ارحم الراحمین بود که باعث شد تا این مردم به سمت اسلام گرایش پیدا کنند.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: احیاء این فریضه الهی در یک جامعه اسلامی سخت تر از زمان پیامبر که با اعراب جاهلیت که دست از جمله کارهایشان زنده به گورکردن دختران بوده است، نیست، و پیامبر توانست همین اعراب جاهلیت را به سمت اسلام رهنمون کند.

 

معاون تشکل های مردمی ستاد احیاء استان اصفهان از جمله راهکارهای احیاء شدن سنت امر به معروف و نهی از منکر را شناخت و آشنایی با قشر جوان و مسائل پیرامون آنان عنوان کرد و گفت: آنان که در میدان امر به معروف و نهی از منکر وارد شده اند، نباید به قشر جوان به چشم معاند و دشمن اسلام نگاه کنند.

 

وی با اشاره به این که در این برهه زمانی که دشمن با انواع هجمه های فرهنگی به دنبال نابودی اسلام و اعتقادات دینی مردم است، گفت: جوانان در نقطه محوری این تهاجمات قرار گرفته اند و اکثرا دچار غفلت واقع شده اند.

 

حجت الاسلام زارعان از نمونه های این غفلت و وارد شدن در میدان دشمن را فتنه سال 88 برشمرد و بیان داشت: در فتنه سال 88 دشمن به خیال خود تصور می کرد با جوانان این کشور که در ظاهر و در بعضی مسائل دستاویز دشمن شده بودند خواهد توانست اعتقادات و باورهای آنان را نیز به سمت غرب متمایل کنند.

 

وی با بیان این که در جنگ فرهنگی ابتدا ایدئولوژی و اعتقادت است که مورد هجوم قرار می گیرد و بار دیگر دشمن در محاسباتش دچار اشتباه شد و نتوانست اعتقادات و باورهای مردم به خصوص قشر جوان را مورد هجوم قرار دهد.

 

معاون تشکل های مردمی ستاد احیاء استان اصفهان با بیان این که جامعه جهان به سمت پیشرفت و جهان در دوران گفت وگو است، افزود: از جمله ابزارهای مهم در بحث امر به معروف و نهی از منکر استفاده از زبان لین و گفت و گو دوستانه است.

 

وی در ادامه بیان داشت: احکام و دستورات اسلام آن قدر لطیف و زیبا بیان شده است که هر ضمیر آگاه و بیداری را جذب می کند، چه برسد به جوانانی که در یک سرزمین اسلامی و با عقاید و باورهای دینی بزرگ شده اند. 

 

حجت الاسلام زارعان مردم جهان را تشنگان عقاید و راه الهی عنوان کرد و بیان داشت: همان گونه که در زمان پیامبر(ص)، حضرت با خواندن آیات قرآن دیگران را به سوی اسلام جذب می کردند، در عصر تکنولوژی نیز همان گونه است.

 

وی درباره وظیفه مبلغین در احیاء این سنت الهی گفت: مبلغین باید از تمام فضاهای موجود در جهت بیان مسائلی چون امربه معروف و نهی ازمنکر در درجه نخست با سخن و گفت و گو و تعامل و استفاده کردن از تمام امکانات فرهنگی به میدان بیایند.    

 

معاون تشکل های مردمی ستاد احیاء استان اصفهان در پایان، اقدامات صورت گرفته در سطح مراکز اداری استان را برشمرد و گفت: با مساعدت های به عمل آمده از سوی استاندارد و بقیه ارگان های ذیربط، اقامه اذان زنده و حجاب برتر کارمندان خانم در سطح ادارات به مرحله اجراء در آمده است.

 

وی در ادامه افزود: کارمندان بخش اعظمی از جمعیت جامعه را به خود اختصاص داده اند و که مورد رجوع اکثر مردم نیز هستند و اجراء این نوع مسائل امر به معروف باعث خواهد شد تا با اعتقاد و عزم راسخ و ایحاد همدلی بین افراد سبب ایجاد فضا مناسب خواهد شد./.1306/  پ202/ب

ارسال نظرات