۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۲۰۷۱۲۳

ویژه برنامه شهادت امام موسی کاظم در حوزه علمیه آمل برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل از برگزاری ویژه برنامه شهادت امام موسی کاظم(ع) با حضور اساتید و طلاب در این حوزه خبر داد.
شهادت امام موسي کاظم

حجت الاسلام نورالله براری، معاون حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)، گفت: در راستای گرامی داشت مقام والای هفتمین ستاره تابناک امامت و ولایت ویژه برنامه عزاداری درروز شهادت این امام بزرگوار در سالن اجتماعات حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) برگزار می شود.

 

وی با بیان این که امام موسی کاظم(ع) لحظه‌ای از تلاش و کوشش درنگ نکرد و در راه تکامل جنبش علمی و نهضت فرهنگی اسلام تلاش کرد، افزود: آن امام همام صد‌ها محدث، مفسر و مبلغ تربیت کرد و به کمک آن‌ها توانست از مکتب تشیع پاسداری کند و حرکت آن را تداوم بخشد.

 

حجت الاسلام براری یکی از بارز‌ترین خصوصیت امام موسی کاظم(ع) را صبر و بردباری برشمرد و گفت: الگوپذیری از امام موسی کاظم(ع) و عمل به سیره آن حضرت مطمئنا موجب بهبود معضلات و تحکیم بنیان خانواده‌ها می‌شود.

 

معاون حوزه علمیه آمل، ادامه داد: امام موسی کاظم(ع) با مبارزات فرهنگی علیه حاکمان وقت، نقش بسزایی آگاهی‌بخشی فکری و عقیدتی مردم داشت.

 

حجت الاسلام براری با بیان این که حضرت موسی بن جعفر(ع) با این که مدت‌های مدیدی را در زندان‌های مختلف نظام طاغوتی هارون سپری کرد و در شکنجه‌گاه‌های ترسناک به دست شقی‌ترین مأموران سپرده شده بود اما از گفتن سخن حق و نشر حقایق الهی لحظه‌ای درنگ نکرد.

 

وی با تاکید بر این که تلاش لازم باید در راستای ترویج جایگاه و معارف نورانی ائمه معصومین(ع) در جامعه صورت گیرد، گفت: دوستی با اهل بیت(ع) بهترین راه گریز از آسیب ها و بحران های فرهنگی اجتماعی است.

 

معاون حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل، گفت: ترویج و گسترش فضائل اهل بیت(ع) در راستای تقویت بنیه های دینی مذهبی امری مهم و اساسی است.

 

حجت الاسلام براری با بیان این که معرفی شخصیت و سیره والای ائمه معصومین(ع) سبب آگاه سازی همه اقشار جامعه از کرامات و فضائل این بزرگواران می شود، خاطرنشان کرد: ترویج جایگاه و شخصیت والای ائمه معصومین امروز به عنوان یک اصل اساسی است که باید با برنامه ریزی مدون و سازمان دهی شده در راستای آن حرکت کرد./1314/ت303/ب

ارسال نظرات