۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۲۰۶۷۴۱

درس فقه عمران شهری برگزار می شود

خرگزاری رسا ـ شهردار قم گفت: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید در زمینه توجه به معماری اسلامی و هویت ایرانی همایشی در این زمنیه برگزار و مقالات بسیار خوبی دریافت کردیم و بنا داریم از این مقالات در طرح های تفصیلی و توسعه شهری بهرمند شویم.
درس فقه عمران شهری برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از رادیو معارف، محمد دلبری شهردار قم گفت: با توجه به اینکه قم به عنوان ام القراء جهان تشیع است انتظار می رود در همه زمینه ها الگوسازی کند به ویژه شهرهای که نسبت به مسائل دینی و فقهی اهتمام دارند همچنین حضور مراجع عظام تقلید و حوزه علمیه قم در این عرصه مؤثر هستند، لذا جلساتی با بزرگان و علما برگزار کردیم.

شهردار قم در ادامه افزود: دیداری با آیت الله محسن اراکی داشتیم و ایشان مطالعات خوبی در زمینه فقه عمران شهری انجام دادند و موضوعاتی خوبی استخراج کردند و ابراز آمادگی کردند که در این زمینه کلاس های برگزار کنند که قرار شد بعد از ماه مبارک رمضان روزهای پنجشنبه این کلاس ها برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از سفر رهبر معظم انقلاب به قم در سال1389 یکی از تأکیدات معظم له توجه به معماری اسلامی و هویت ایرانی بود که در این زمینه کمیته ای تشکیل دادیم، مرکز پژوهشکده معماری اسلامی ایجاد شد و کارشناسان و خبرگانی در این عرصه دعوت به همکاری کردیم و سال گذشته همایش ملی در شهر قم برگزار شد که اقبال خوبی از آن شد و بیش از 250 مقاله به دبیرخانه همایش رسید و در قالب دوجلد کتاب به چاپ رسید و بنا داریم دومین همایش را امسال برگزار کنیم.

مهندس دلبری در پایان گفت: بنا داریم مقالاتی که به دبیرخانه همایش رسید را در دستور کار شهرداری و در طرح های تفصیلی و توسعه شهری استفاده کنیم و گامی در جهت رسیدن به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام در جهت ایجاد یک شهر اسلامی با الگوهای تعریف شده برداریم./908/د102/ع

ارسال نظرات